Belföld

Balásy Gyula cégei taroltak a kormánykommunikációban: egy negyedév – 22 milliárd

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKoH) 46 darab, tavaly utolsó negyedévében lebonyolított kommunikációs tárgyú közbeszerzés eredményét jelentette meg Közbeszerzési Értesítő január 25-i számában, és nem nagy meglepetésre mind a 46 darab, médiavásárlásról és -tervezésről szóló feladatot a Balásy Gyula tulajdonába tartozó médiaügynökség, a New Land Media vitte el, konzorciumban a szintén Balásy-féle reklámügynökséggel, a Lounge Designnal.

A megbízásoknak a teljes keretösszege nettó 22 milliárd forint.

A Hvg.hu írta meg, hogy a 46 közbeszerzés között találhatók olyan apróbb falatok, mint a Jogállam és Igazság Nkft. nevében kiírt nettó 11 millió forintos tender nyomdai feladatok ellátására, de vannak szép számmal közepes, néhány százmilliós megbízások, mint például az Antenna Hungáriának (nettó 468 millió forint), a MÁV-nak a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztéséhez kapcsolódó kommunikációjára, a Petőfi Irodalmi Ügynökségnek (772 millió forint) vagy a kézilabda-Európa-bajnokság szervező cégének (367 millió forint).

Természetesen a legnagyobb összegben ismét a Miniszterelnökség nevében szórhatja a reklámforintokat a New Land: az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos” projektek ellátására összesen nettó 12,7 milliárd forintot biztosít az NKoH (a keretösszegből 30 százalék opcionálisan lehívható). Ezen kívül az Államadósság Kezelő Központ is kapott nettó 1,8 milliárd forintot az állampapírok népszerűsítésére, a Visit Hungary nevű állami turisztikai cég pedig majdnem 1,4 milliárdot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik