Belföld

Lázár János is konzultációt indít

MTI / Ujvári Sándor
MTI / Ujvári Sándor

Internetes konzultáció indul az ősztől közlekedő Hódmezővásárhely-Szeged tram-train (villamosvasút) üzemeltetéséről – tájékoztatta Lázár János, a beruházásért felelős kormánybiztos pénteken az MTI-t.

A térség fideszes országgyűlési képviselője közölte, a közlekedési fejlesztés minden hódmezővásárhelyi életét jobbá teszi, a villamosvasút „közelebb hozza” egymáshoz a két várost: mindössze fél óra alatt a Hódmezővásárhely Népkertből a szegedi Nagyállomásnál lehetnek az utasok.

A kormánybiztos kifejtette, számos olyan üzemeltetési kérdés van, melyről a leendő használók véleményét kikérve kell dönteni. Így például várják arra a választ,

  • mekkora az érdeklődés az éjszakai járatok iránt;
  • csúcsidőben milyen gyakran közlekedjenek a szerelvények;
  • szívesen használnának-e a jegyvásárláshoz mobiltelefonos applikációt vagy bankkártyát az utazók.
  • Felmérik az igényt arra is, hogy a távolabbról ingázók váltanának-e más járműtípusokra is érvényes átszállóbérletet vagy Szegeden és Hódmezővásárhelyen egyaránt érvényes ikervárosi kombinált bérletet.

A kérdőívre a https://www.lazarjanos.hu/konzultacio/ címen várják a válaszokat július közepéig.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak. A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek majd. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót. A megrendelés értéke 76,5 millió euró, mintegy 27,5 milliárd forint.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik