Gyömbér Ákos
Belföld koronavírus

Az Árkád felmondott egy étteremnek, lefalazták az üzletet, majd rendőrt hívtak a tiltakozó tulajra

A budapesti Árkád üzletközpont bekeményített az egyik étteremmel zajló vitájában: a tulajdonosok a járványhelyzet idején megcsappant forgalom miatt nem tudták fizetni a pláza üzemeltetőjének a bérleti díjakat, erre lefalazták az üzletet.

A Freshland franchise lánc magyar cége nyolc éttermet üzemelt hazai bevásárlóközpontokban. A járványidőszak ideje alatt a salátás üzletek forgalma a korábbi töredékére esett vissza, a tulajdonosoknak az elmúlt egy évben folyamatosan tárgyalniuk kellett a plázákkal, hogy át tudják ütemezni az üzlethelyiségek elmaradt bérleti díjait. A Freshland vezetői szerint az esetek többségében sikerült is olyan megállapodást kötni, amely mindkét félnek elfogadható volt. Kivételt a budapesti és a győri Árkád jelentett.

Az egyik tulajdonos, Gyömbér Ákos a 24.hu-nak azt mondta:

Messze voltunk és vagyunk most is attól, hogy az üzletekben akár a bérköltséget is ki tudjuk termelni. A budapesti Árkádban lévő üzlethelyiséget 2019 decemberében nyitottuk, nem tudtuk felfuttatni sem az éttermet, máris elkaszálta a működésünket a vírushelyzet. Ennek ellenére nyitva tartottunk, az elviteles rendelésekkel öt embernek biztosítottunk munkát. Kisebb hitelekkel próbáltunk talpon maradni.

Elmondása szerint az Árkád menedzsmentjével is igyekeztek megegyezésre jutni, de olyan ultimátumokat kaptak, amelyeket nem tudtak teljesíteni.

Végül elfogadtuk a felkínált díjakat, mindössze annyit kértünk, hogy a veszélyhelyzetet követően, egy meghosszabbított szerződéssel teljesíthessük a fizetést. Ezt, ahogy a mellékelt ábra mutatja, nem fogadták el.

Gyömbér Ákos elmondása szerint múlt csütörtökön kapták meg az Árkád levelét, amelyben felmondták a budapesti és a győri üzlet bérleti szerződését, és kérték, hogy a cég eredeti állapotában adja vissza mindkét helyiséget.

Gyömbér Ákos

A felmondásban kéthetes határidőt szabott a bevásárlóközpont, kedden reggel mégis egy gipszkartonfal fogadta a Freshland dolgozóit a bejárat helyén, holott bent voltak a cég eszközei, árui és a kassza is. Gyömbér Ákos ekkor idegességében festékszóróval három mondatot írt fel a gipszkartonra:

Mi is élni akarunk!! Engedjetek dolgozni!!! 5 ember munkahelye ez!

Amíg felmentek az üzemeltetésre egyeztetni, a biztonságiak kihívták a rendőröket, akik igazoltatták és a kőbányai rendőrkapitányságra vitték a festékező cégtulajdonost, ahonnan ügyvédje közbejárására engedték ki.

Mi nem voltunk kint a Hősök terén tüntetni, azt gondoltuk, hogy nem ez a megoldás, de úgy tűnik, sokan el fognak jutni oda, hogy nincs visszaút

– fogalmazott lapunknak Gyömbér.

Frissítünk!

A cikk megírása előtt az Árkád vezetésének is elküldtük kérdéseinket. Az ECE Budapest Kft.-től. az Árkád Örs vezér tere és Árkád Győr Bevásárlóközpont üzemeltetésével és bérbeadásával megbízott cégtől csütörtökön érkezett válasz. Ezt az alábbiakban közöljük:

 

„A tavaly év folyamán együttműködési kötelezettségünknek eleget téve a Freshlandot üzemeltető céggel is többször felvettük a kapcsolatot, és fizetéskönnyítő megoldásokat kínáltunk fel neki.  A Freshlandot üzemeltető cég az erre vonatkozó megállapodást nem kötötte meg. Miután azonban tetemes kintlévőséget halmozott fel, részben már a pandémia kirobbanás előtt, kénytelenek voltunk szerződésszegés okán a szerződést felmondani. A felmondás kimondásával és a kintlévőség behajtásával az utolsó utáni pillanatig vártunk. De tekintettel arra, hogy bő félévnyi tárgyalás is eredménytelennek bizonyult, kénytelenek voltunk a tetemes tartozás növelésének elkerülése és további károk megelőzése érdekében a bérbeadói felmondás jogával élni. Az üzemeltető a szerződés megszűnése ellenére tovább üzemeltette az üzletét, ezért megtettük a szükséges lépéseket. 2021. 02. 02-án a biztonsági szolgálatunk jelezte, hogy rongálás történt a bevásárlóközpont tulajdonában, értesítették a rendőrséget. A rendőrség rövid időn belül a helyszínen volt, és az eljárást megindította.”

Ajánlott videó