Elég/Facebook
Belföld

A NAV összekötött a Fidesszel egy feljelentett mémoldalt

Az Elég nevű Facebook-oldal engedélykérés nélkül vett át és töltött fel a Facebookra egy részletet az Azonnali egy videójából másfél éve, ami miatt büntetőfeljelentést tett a a portál. A portállal most közölte a hatóság, hogy felfüggeszti a nyomozást, mert nem tudta megállapítani, ki áll az oldal mögött. A végzésből azonban kiderült, hogy

az oldalhoz társított e-mail-cím a kapcsolat@fidesz.hu.

Az Elég névtelen adminja, akivel sikerült beszélniük az azonnalisoknak, elismerte a szerzői jogsértést, azonban azzal indokolta a lopást, hogy „nemzeti ügy” az úzvölgyi veteránnal készült interjúrészlet terjesztése. A videóról az Azonnali logóját is levágták.

Mivel az Elég nevű Facebook-oldalról semmit sem lehet tudni, nincs kiadója, csak Facebook-üzenetekben lehet velük kommunikálni, így polgári peres úton nem lehetett rendezni az ügyet, az Azonnali ezért döntött a feljelentés mellett. Az ügy végül a NAV Közép-magyarországi Bűnügyi Igazgatóságánál kötött ki, ahol a cikk elején már leírtaknak megfelelően felfüggesztették a nyomozást, miután egy fideszes e-mail-címbe botlottak.

A NAV megállapítása szerint:

az Elég nevű Facebook-oldalhoz kapcsolt e-mail-cím a kapcsolat@fidesz.hu, amely „az internetes keresőprogram találati listája alapján a Fidesz Központi Hivatalához tartozik, mely a 1062 Budapest, Lendvay utca 28. szám alatt működik

– azonban mivel konkrét felelőst nem találtak, ezért elhalt az ügy.

Az Azonnali megkereste a Fideszt, hogy ki áll az Elég mögött, azonban választ nem kaptak. A Facebook sem volt hajlandó elárulni, kik állnak a jogsértést elkövető oldal mögött.

Az Elég fontos sarokköve a kormánypárti közösségi médiás mémgépezetnek, de eddig még nem kötötte össze senki az oldalt a Fidesszel, bár az eddig is látványos volt, hogy a 152 ezer követővel rendelkező oldal tartalmait előszeretettel osztják meg fideszes politikusok is.

Kapcsolódó
NERfluenszerek versus Gyurcsánybot: politikai harc a közösségi médiában
A social media alapjaiban változtatta meg a politikát is. Háttéremberekkel interjúztunk, hogy megmutassuk, miként igyekeznek kiaknázni a közösségi médiát a pártok, ugyanis mindenki úgy gondolja, hogy ez lehet a döntő színtere a 2022-es országgyűlési választásnak.

A fideszes közösségi médiastratégiában nagy fokú központi tervezés valósul meg: az egyes politikusoknak ugyan van valamekkora szabadságuk, de gyakran kell valamilyen rend szerint tartalmat megosztaniuk, főleg kampányidőszakban. Ilyenkor tűnnek fel leginkább az Elég posztjai is fideszesek Facebook-falán: így olyan üzeneteket is tudnak terjeszteni, amire a pártlogót már nem raknák rá, hogy ne kelljen miatta magyarázkodni.

Mostanság például a slágernek számító Gyurcsány Ferenc-ellenes posztok az EU-s vakcinabeszerzést ostorozó tartalmakkal alkotnak sormintát.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.