Belföld

RTL: Az EMMI új helyettes államtitkára saját magát bízta meg egy EU-s projekt vezetésével

Saját magát bízta meg egy uniós projekt irányításával az újbudai rendelőintézet korábbi főigazgatója, Kóti Tamás – állítja az újbudai önkormányzat.

Az RTL Híradója számolt be arról, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériumában decemberben helyettes államtitkári posztra kinevezett Kóti Tamás ellen feljelentést tett a XI. kerület ellenzéki polgármestere.

A kerület nem rég zárta le a Szent Kristóf Rendelőintézet gazdálkodásának átvilágítását. A belső vizsgálat több szabálytalanságot is feltárt, ezért egyebek mellett jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés és közfeladati helyzettel való visszaélés gyanújával tettek feljelentést.

László Imre polgármester az RTL-nek azt monda, hogy az egyik ügy közvetlenül a korábbi főigazgató személyéhez kapcsolódott, a másik ügyben ismeretlen tettes ellen tették a feljelentést.

A főigazgatót érintő ügy egy uniós projekt volt, amelyben Kóti saját magát bízta meg a havi 370 ezres fizetéssel járó projektvezetéssel öt évre. Az önkormányzat szerint a fizetés teljes összege meghaladta a 15 millió forintot, ezért a megbízásra pályázatot kellett volna kiírni.

Kóti Tamás a Híradó kérdésére alaptalannak nevezte az önkormányzat állításait, szerinte a hatóságok nem tártak fel hibát vagy hiányosságot.

Frssítés: Cikkünk megjelenése után Novák Előd, a Mi Hazánk Mozgalom alelnöke jelezte, hogy ő már karácsony előtt feljelentést tett az ügyben. Az önkormányzat pedig csak azután tette meg ezt, miután közzétette, hogy őt már ki is hallgatták feljelentőként. A politikus egyébként Újbuda önkormányzatának egyik képviselője.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.