Belföld

Páratlanul rossz adatokat produkált a budapesti levegő egy európai összehasonlításban

Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) adatait elemezve arra jutott, hogy Budapest az egyetlen város Európában, ahol már most meghaladja a nitrogén-dioxid szint a korlátozások előtti időszakét – írja az mfor.hu a Financial Times-t idézve.

Azaz: amíg a koronavírus alatt jellemzően visszaesett a károsanyag kibocsátás, addig Budapesten ez mintha nem érződne. Pedig – írja az mfor.hu – a járvány magával hozta az alternatív közlekedési módok terjedését: az autók által nem használt utak helyére biciklisávokat festettek, – így tett például Budapest is a körúton -, de egyes nagyvárosok, mint Brüsszel vagy Milánó, felbuzdulva a jelentős pozitív változáson, 35 és 40 kilométernek megfelelő autóutat von ki a forgalomból, és használja fel új kerékpárutak létesítésére, s erre készül London és Párizs is.

Lehetséges, hogy Magyarországon a július 1-jéig érvényben lévő ingyenes parkolás az oka a rossz levegőnek: ez ugyanis növelte az autósforgalmat, ezzel együtt pedig a légszennyezést. „Minden bizonnyal ez állhat az EEA megdöbbentő fővárosi adatai mögött” – írja az mfor.hu.

Hozzáteszik:

Még akkor is mi állunk az országok élén, ha a legfrissebb felmérések szerint Európa nagyvárosaiban az autóforgalom újraindulásával ugrásszerűen megnőttek a légszennyezettségi adatok.

Kiemelt kép: Mohos Márton /24.hu

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.