Belföld

70 percig vért izzadtak a rendőrök, de sikerült segíteniük a török kamionosnak

Az összes létező megoldást felkutatták a rendőrök, hogy egy bajba jutott török férfin segítsenek – írja a police.hu.

Segélykérés futott be február 6-án este Rusz Vanesszához, az Országos Rendőr-főkapitányság Miskolci Hívásfogadó Központjának operátorához. A bejelentésben a hívó fél annyit tudott csak mondani, hogy „turkish problem”. A hívásfogadó a kérdésére, hogy más nyelven beszél-e, nem kapott választ. Rusz Vanessza ekkor átadta a hívást egy angol nyelven jól beszélő kollégájának, de az angolul feltett egyszerű kérdések sem hoztak eredményt, mivel a vonal másik végén kizárólag törökül szólalt meg a férfi, aki csupán annyit közölt: „ambulance”. Ezután a hívásfogadók ellenőrizték a helymeghatározást támogató poligon (sokszög-) adatot. Egyértelműen látszott, hogy a Pest megyei Üllő település környékéről telefonálnak, azonban nem volt egyértelmű hogy bel- vagy külterületen, illetve épületben vagy gépjárműben tartózkodhat a hívó fél. Megpróbálták elérni a török nagykövetséget is, de valószínűleg a késői időpont miatt nem vette fel senki a kagylót. Ezt követően a röszkei határátkelőhelyen működő közös kapcsolattartási szolgálati hely szolgálatban lévő ügyeletesétől kértek segítséget, de ez sem vitte előrébb őket.

Ezután egy másik hívásfogadó vetette be személyes kapcsolatait, és egy miskolci török étteremben lévő ismerőseit hívta, hátha ők tudnak segíteni, de őket sem lehetett elérni.

A kapcsolások közben félig angolul, illetve Oláh Mónika csoportvezető segítségével – az internetes fordítóba beírt mondatokkal – félig törökül próbáltak kommunikálni az egyre rosszabb állapotban lévő férfival. Nehezen, de sikerült megtudniuk, hogy egy IVECO típusú török kamionban ül.

Amíg információkat próbáltak meg beszerezni, a háttérben Tímár Nicolette műszakvezető-helyettes felvette a kapcsolatot a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság tevékenységirányítási központjának ügyeletesével, és tájékoztatta az eset részleteiről, illetve a helyrajzi információkról. Kérte az irányítót, hogy vezényeljen járőröket azokra a területekre, útszakaszokra, ahol kamionforgalmat bonyolítanak le. Kerényi Balázs csoportvezető pedig ez idő alatt fordító-, tolmácsirodák után kutatott, majd felhívott egy céget, amelynek tagjai az életveszély miatt méltányossági alapon megadták egy török tolmács telefonszámát.

A talpraesett hívásfogadók azonnal konferenciahívást kezdeményeztek a török tolmáccsal, akinek a közreműködésével kikérdezték a bajba jutott embert.

A bejelentő a török tolmács kérdéseire elmondta, hogy egy vaskapuval bezárt telephely udvarán tartózkodik, és valami rosszat ehetett, mivel nagyon fáj a hasa. Már a beszélgetés közben felvették a kapcsolatot mind a tevékenység­irányítási központtal, mind a mentésirányítással, és a megtudott fontos információkat átadták a részükre. A hívás 70. percében pedig megérkeztek a mentők, és megkezdték a beteg ellátását.

kiemelt kép: police.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik