Belföld

A Viking Sigyn kapitánya több hibát is elkövethetett

A hajózási szabályzat három pontját is megsérthette Jurij C. a Hableány elsüllyesztése előtt.

A Magyar Nemzet a dunai hajókatasztrófa vizsgálatakor felvett tanúkihallgatások jegyzőkönyvei alapján azt írja, hogy a Viking Sigyn ukrán kapitánya nemcsak az előzésre vonatkozó hajózási szabályokat, hanem a vízen való találkozás, illetve a hajóútvonalak keresztezésének szabályait is megsérthette. A szállodahajó külföldi utasai horrorisztikus jelenetekről számoltak be.

A hajózási szabályzat (hsz) szerint a találkozás vagy az előzés csak akkor engedhető meg, ha a hajóút szélessége – valamennyi helyi körülményt és más hajók mozgását is figyelembe véve – kétséget kizáróan elegendő az egyidejű áthaladáshoz, de az áradó Duna miatt nem volt elég hely egyszerre két hajónak a Margit híd alatt.

Az ukrán kapitány ehhez képest nemcsak a veszélyt, hanem az ütközést sem észlelte. Amerikai utasai kiabáltak neki, hogy elütött egy kisebb hajót. Még akkor sem tudta pontosan, hogy mi történt, amikor a mögötte érkező Viking Ingi vezetője rákérdezett nála. A lap szerint ez a hajó is áthajózott a Hableány, illetve utasai felett, ezért mondta a Hab­leányt üzemeltető cég ügyvédje, hogy vizsgálni kell a segítségnyújtás elmulasztását a Viking Ingi esetében is.

Rádióadásokból derül ki, hogyan következett be a dunai hajóbaleset
Egyre inkább erősödik a gyanú, hogy a Viking Sigyn kapitánya sokkot kapott.

Szakértők szerint a Sigyn vezetőjének nemcsak a radaron, hanem szabad szemmel is látnia kellett a Hab­leányt, azt, hogy útvonaluk metszi egymást, és tudnia kellett, hogy a Hab­leány a szabályzat szerint nem változtathat útirányán, neki pedig lassítania kellett volna.

Érdemi vallomást tett a Viking Sigyn ukrán kapitánya, csak egy bűncselekménnyel gyanúsítják
Cáfolja a BRFK, hogy cserbenhagyás és elsősegélynyújtás elmulasztása miatt is nyomoznának.

 

Kiemelt kép: a Viking Sigyn a baleset után, 24.hu/Ivándi-Szabó Balázs

Ajánlott videó

Olvasói sztorik