Belföld
Image: 73898931, A 2019.05.29.-én bekövetkezett hajószerencsétlenség fejleményei 30.-án, 12.00 órától 15.30-ig., Place: Budapest, Hungary, Model Release: No or not aplicable, Property Release: Yes, Credit: smagpictures.com

A Viking alapítója pörgette fel a dunai hajóbizniszt

Tíz év alatt másfélszeresére nőtt a forgalom, a tehetős nyugdíjasokra alapozva pörög a dunai szállodahajós biznisz, mintegy 300 milliárdot hagynak az utasok a dunai hajós utakért a cégeknél – írja a G7. A portál szerint a Hableány tragédiájában is érintett Viking a piac legnagyobb szereplője. Megjegyzik, hogy a céget alapító norvég milliárdos  20 év alatt kétszer akkora vagyont szerzett, mint Mészáros Lőrinc.

A cikk szerint

a Dunán a legnagyobb forgalom Passau és Budapest között van, ennek a szakasznak az adatai alapján tíz év alatt másfélszeresére nőtt a vendégek száma.

Bécsnél az osztrák Duna hajózásával foglalkozó állami cég, a Viadonau jelentése szerint 2017-ben 450 ezer szállodahajó utas volt a Dunán, ami 8,4 százalékos növekedés volt egyetlen év alatt. A Passaui Egyetem kutatása szerint az utasok többsége tehetős és idő: a vendégek fele havi 4 ezer eurónál többet keres, 41 százalékuk 60-70 év közötti, további 35 százalékuk 70-80 év közötti, 71 százalékuk nyugdíjas.

Az újság számításai szerint végi 300-420 milliárd forintos bevétellel lehet számolni a piacon, s ennek legnagyobb része a Viking River Cruises vállalatcsoporthoz kerül. Egy hajózási oldalról az derül ki, hogy 68 hajójuk van, 2018-ban 2 milliárd dollár volt a bevételük és 350 ezer utast szállítottak. A Viking időben ment rá a dunai hajózásra, az alapító Torstein Hagen vagyonát 2,4 milliárd dollárra teszik, ezzel Norvégia hatodik leggazdagabb embere.

A G7 felhívja a figyelmet arra, milyen vádak érik az európai folyók szállodahajóinak üzemeltetőit, s ezek közül kiemelkednek a rossz munkakörülmények, a 14-16 órás munkanap elvárás, miközben a bérek alacsonyak. A balesetek egy részét is erre az okra vezetik vissza.

Kiemelt kép: Mohos Márton / 24.hu

Ajánlott videó mutasd mind

The highly contaminated Claw, machine part in Chernobyl Exclusion Zone, 2019 closeup

Csernobil karma még ma is halálos

Nem véletlen, hogy csak néhány ember tudja, merre van, a zónán belül. Kérdés, hogy a turistahadak érkezésével, meddig maradhat titokban a helye.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
The highly contaminated Claw, machine part in Chernobyl Exclusion Zone, 2019 closeup
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.