Belföld

Orbán Ráhel barátnője rakja össze a divatipari kormánystratégiát

Interjút adott a kormánypárti Magyar Nemzetnek Bata-Jakab Zsófia, akinek a neve onnan lehet ismerős, hogy ő a vezérigazgatója a Magyar Divat- és Design Ügynökségnek (MDDÜ), és egyben Orbán Ráhel barátnője. Ennek hátteréről hosszabban itt írtunk:

Orbán Ráhelnek a divat lehet az, ami Orbán Viktornak a foci
A kormányfő lányának jelentős a befolyása: már eddig is annyi pénz ment el a magyar high fashionre, amennyit soha nem termelnek majd ki a cégek.

Az ügynökség márciusban 1 milliárd forintot kapott a kormánytól „a magyar divat- és designipar átfogó megújításához és fejlesztéséhez szükséges feladatok megvalósítása érdekében”, a jövőben pedig további támogatásra is számíthat. Bata-Jakab elmondása szerint ugyanis hamarosan a kormány elé kerül az MDDÜ által kidolgozott divatipari stratégia, amelynek a célja, hogy Magyarország a régió divatközpontjává váljon.

Az ügynökség célja a hazai divat- és dizájnipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése.

A munkaanyag hat fő stratégiai pillér köré szervezné a magyar divatágat: szakmai koordináció erősítése, hatékonyabb marketing és promóció, a divatipari termékek kereskedelmi és exportlehetőségeinek javítása, minőségi és elérhető gyártás fejlesztése, nemzetközi színvonalú oktatás.

A vezérigazgató szerint az MDDÜ az elmúlt nyolc-kilenc hónapban hatalmas sikereket ért el, például a milánói divathéten is megjelenhettek magyar tervezők. Az MDDÜ többek között azt tervezi, hogy létrehoz egy budapesti inkubációs üzletet és szeretnék helyreállítani az iparági szakmunkák presztízsét is. Mindezekhez jól jöhet, hogy áprilisban a kormány többek között a divatexportot is kiemelt fontosságúnak jelölte meg.

Kiemelt kép: a Sentiments kollekciójának bemutatója a III. Budapest Central European Fashion Week divathéten a Várkert Bazárban. Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik