Belföld ep-választás
Budapest, 2018. szeptember 11.
Gönczi Gábor, a TV2 Tények mûsorvezetõje és Kökény-Szalai Vivien, a TV2 hírigazgatója átveszi a kommunikációs nívódíjat Latorcai Jánostól, az Országgyûlés KDNP-s alelnökétõl, a rendezvény fõvédnökétõl (j) az I. Érték és Minõség Nagydíj Pályázat díjátadóján, a Magyar Gazdaság Ünnepén a Parlamentben 2018. szeptember 11-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A TV2-n nem lesznek politikai reklámok a kampányban

Csak egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a szombaton indult választási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni – közölte a Nemzeti Választási Iroda (NVI) az MTI érdeklődésére.

A választási kampányban a jelöltek, jelölőszervezetek népszerűsítését célzó politikai reklám televízióban, rádióban jelenik meg. A törvény szerint a nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de vállalhatják azt.

Az NVI tájékoztatása szerint határidőig mindössze egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett be: a Magyar RTL Televízió Zrt., amely 150 percben jelölte meg a közzététel összes időtartamát.

A választási eljárásról szóló törvény szerint az EP-választás kampányában a nem közszolgálati médiaszolgáltató egyenlő feltételek mellett teheti közzé a listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait, közös lista esetén a jelölőszervezetek együttesen jogosultak a politikai reklám megrendelésére.

A politikai reklámhoz véleményt, értékelő magyarázatot fűzni tilos. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el.

Az EP-választás kampányában politikai reklámot nem csak a kereskedelmi csatornán láthatnak majd a választópolgárok. A törvény ugyanis előírja, hogy a közszolgálati médiaszolgáltatónak is közzé kell tennie a listát állító pártok politikai reklámjait.

A Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. – a Duna Televízió és a Petőfi Rádió – naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra közötti idősávokban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét. A politikai reklámokat összesen 300 percben teszi közzé a Duna Médiaszolgáltató, ezt az időtartamot egyenlő arányban kell felosztani a listát állító pártok között.

(MTI)

Kiemelt kép: Budapest, 2018. szeptember 11. Gönczi Gábor, a TV2 Tények mûsorvezetõje és Kökény-Szalai Vivien, a TV2 hírigazgatója átveszi a kommunikációs nívódíjat Latorcai Jánostól, az Országgyûlés KDNP-s alelnökétõl, a rendezvény fõvédnökétõl (j) az I. Érték és Minõség Nagydíj Pályázat díjátadóján, a Magyar Gazdaság Ünnepén a Parlamentben 2018. szeptember 11-én. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Indian women with empty plastic pots protest as they demand drinking water in Chennai on June 22, 2019. - Angry residents fight in queues at water taps, lakes have been turned into barren moonscapes and restaurants are cutting back on meals as the worst drought in living memory grips India's Chennai. (Photo by ARUN SANKAR / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.