Csak egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a szombaton indult választási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni – közölte a Nemzeti Választási Iroda (NVI) az MTI érdeklődésére.
A választási kampányban a jelöltek, jelölőszervezetek népszerűsítését célzó politikai reklám televízióban, rádióban jelenik meg. A törvény szerint a nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de vállalhatják azt.
A választási eljárásról szóló törvény szerint az EP-választás kampányában a nem közszolgálati médiaszolgáltató egyenlő feltételek mellett teheti közzé a listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait, közös lista esetén a jelölőszervezetek együttesen jogosultak a politikai reklám megrendelésére.
A politikai reklámhoz véleményt, értékelő magyarázatot fűzni tilos. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el.
Az EP-választás kampányában politikai reklámot nem csak a kereskedelmi csatornán láthatnak majd a választópolgárok. A törvény ugyanis előírja, hogy a közszolgálati médiaszolgáltatónak is közzé kell tennie a listát állító pártok politikai reklámjait.
(MTI)
Kiemelt kép: Budapest, 2018. szeptember 11. Gönczi Gábor, a TV2 Tények mûsorvezetõje és Kökény-Szalai Vivien, a TV2 hírigazgatója átveszi a kommunikációs nívódíjat Latorcai Jánostól, az Országgyûlés KDNP-s alelnökétõl, a rendezvény fõvédnökétõl (j) az I. Érték és Minõség Nagydíj Pályázat díjátadóján, a Magyar Gazdaság Ünnepén a Parlamentben 2018. szeptember 11-én. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd