Belföld

109 helyreigazítási pert bukott el tavaly a kormánymédia

2018-ban összesen 109 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2 – írja az Átlátszó a Fővárosi Törvényszéktől kikért adatok alapján.

Ebből is kiderül, a kormánymédia csúcsra járatta a tavalyi országgyűlési választások előtt az ellenzékiek lejáratását. Ezek a cikkek viszont többnyire hazugságokon alapultak, így gyakran feljelentés lett a végük.

Az Átlátszó cikkéből pontosan kiderül, hány darab sajtó-helyreigazítási kereset érkezett a jobboldali szerkesztőségekbe, és hány ilyen pert vesztettek el részben vagy egészben:

  • 888: 14 keresetből 8 elmarasztalás
  • Közmédia: 6 keresetből 2 elmarasztalás
  • Lokál: 23 keresetből 11 elmarasztalás
  • Magyar Idők: 31 keresetből 14 elmarasztalás
  • Origo: 58 keresetből 34 elmarasztalás
  • Pesti Srácok: 16 keresetből 11 elmarasztalás
  • Ripost: 38 keresetből 22 elmarasztalás
  • TV2: 21 keresetből 7 elmarasztalás

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Csunderlik P�rrel �Hatos P�al, t�n�ekkel besz�ett�
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.