Belföld
Budapest, 2017. szeptember 4.
Tarlós István fõpolgármester a 3-as metróvonal rekonstrukciójához kapcsolódó vállalkozási szerzõdés aláírásán a Fõpolgármesteri Hivatalban 2017. szeptember 4-én. A szerzõdés a 3-as metróvonal északi - Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti - szakaszának megállóira és az alagút felújítására vonatkozik.
MTI Fotó: Kovács Tamás

Évi 40 millió forint a döglődő e-jegyrendszer tanácsadóinak

Évente csaknem 40 millió forintba kerül Budapestnek az a négy tanácsadó, aki a csigalassúsággal haladó elektronikus jegyrendszerrel összefüggésbe hozható – ez derül ki Sermer Ádámnak, a Liberálisok főpolgármester-jelöltjének a közadat-igényléséből. Mint fogalmazott, ennyi pénzt költ Tarlós István főpolgármester Budapest költségvetéséből az e-jegyrendszerért felelős tanácsadók munkájára.

  • A legtöbb pénz, havi 1 millió forint Szegvári Péter díjazása. Sermer elmondása szerint ő a fővárosi fejlesztésekért felelős személy, egyben a BKK igazgatóságának elnöke.
  • Dorner Lajos, közlekedési beruházások nyomon követése volt a feladata, és kapcsolattartás a BKK-val. Havi 600 ezer forintért ad tanácsokat.
  • Szabadvári Péter Ottóné, véleményezi a BKK jogi szerződéseit. 850 ezer forint a tanácsadói díja havonta.
  • Szemenyei László, havi 850 ezer forintot kap a tanácsadásért, a pénzügyi kontrollt biztosította a BKK és a BKV között.

Tarlós István főpolgármester mindvégig azt állította, nem értesült az e-jegyrendszer csúszásáról, akadozásáról, de ez aligha igaz Sermer szerint, ugyanis a kikért adatokból szerinte látható, hogy Tarlósnak tudnia kellett a problémákról.

Az elektronikus jegyrendszer esetében eredetileg 2006-os céldátumot emlegettek, aztán többszöri módosítás után 2019 lett belőle. De már az sem érvényes, mert tavaly év végén a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerződést bontott a projektre szerződött céggel. Tarlós István főpolgármester váltig igyekezett hangsúlyozni, nem dőlt be a projekt, csak később fog elkészülni az e-jegyrendszer. 2021-es működést mondanak most.

Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes a hírünkre reagálva azt közölte: Szegvári Péter nem tanácsadói munkakörében foglalkozott a BKK-val, míg Szabadváriné egyéb feladatai mellett foglalkozott az üggyel 2018-ban. A másik két tanácsadóval kapcsolatban szintén azt tudatta: nem volt az e-jegyrendszerrel kapcsolatos megbízásuk, noha „egyiküknek volt esetileg rövid érintkezése a pénzügyi főpolgármester-helyettes munkatársaként a BKK jegyrendszerével.”

Kiemelt kép: Budapest, 2017. szeptember 4. Tarlós István főpolgármester a 3-as metróvonal rekonstrukciójához kapcsolódó vállalkozási szerződés aláírásán a Főpolgármesteri Hivatalban 2017. szeptember 4-én. MTI Fotó: Kovács Tamás

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Fotó: Fülöp Dániel Mátyás / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.