8 év börtönt kaphat az etikus hacker, aki szólt a Magyar Telekomnak egy biztonsági résről

A fiatal felhasználók százezreit veszélyeztető hibát tárt fel a Magyar Telekom informatikai rendszerében.
Kapcsolódó cikkek

Hiányos vádirattal, fenyegetőzéssel, az ügyészség feltűnő szakmai hozzá nem értése mellett zajlik annak az etikus hackernek a büntetőpere, aki felhasználók százezreit veszélyeztető hibát tárt fel a Magyar Telekom informatikai rendszerében – írta meg a TASZ blogján.

Az Index cikke alapján korábban mi is beszámoltunk arról a huszonéves, programozónak tanuló fiatalról, aki a  Telekom egy nyilvános, interneten elérhető felhasználói útmutatójának segítségével belépett a vállalat belső informatikai rendszerébe. A fiatal azonnal jelezte a hibát,vidéki otthonából saját költségén a cég budapesti központjába is elutazott, hogy személyesen adhassa át a biztonsági kockázatról készített elemzését a cég kiberbiztonsági szakembereinek.

A találkozón tapasztaltak azonban nem nyugtatták meg afelől, hogy a hibát tényleg megszüntetik, ezért később ismét belépett a rendszerbe, hogy tesztelje azt. Mint kiderült, semmit sem javítottak ki, őt viszont ekkor már feljelentették.

Megszólalt a BKK által feljelentett etikus hekker
Egy férfi elérte, hogy 50 forintért vegyen bérletet, amivel sosem utazott, ellenben egyből szólt a BKK-nak, hogy nem jó az app. Feljelentették.

A TASZ szerint  szomorú, hogy egy vállalat börtönbe juttatná azt, aki helyette is megmenti az előfizetőit, az igazi probléma az ügyben az ügyészség vállalhatatlan eljárása.

Mindezt arra alapozzák, hogy:

Frissítés: A Magyar Telekom reakciója

Szemlénk megjelenése után a Magyar Telekom levélben közölte álláspontját.

Ahogy minden nagyobb céget, a Magyar Telekom rendszerét is érik támadások. Nagyon komoly belső rendszerek, folyamatok biztosítják azt, hogy ezeket megelőzzük, kivédjük. Rendszereinket folyamatosan monitorozzuk, hogy szükség esetén azonnal megtehessük a szükséges intézkedéseket. Amennyiben a Magyar Telekom Csoport valamely rendszerén valaki hibát talál, és ezt a Telekomnak haladéktalanul jelzi, valamint  semmilyen módon nem él vissza ezzel (pl. nem módosít, nem töröl, nem ment ki információt stb.), együttműködik a Telekom saját vizsgálatával, és nem publikálja a hibát (ezzel veszélyeztetve a rendszert), akkor a Telekom nem tesz feljelentést ellene.

Amennyiben a támadó nem jelentkezik azonnal önként, ezzel jóhiszeműségét igazolva, és az észlelt támadás átlép egy szintet, vagyis a támadás meghaladja az etikus hackelés kereteit, akkor a szolgáltató – ügyfelei, rendszerei, és a szolgáltatások folyamatos biztosítása érdekében – feljelentés megtételéről dönthet. A bejelentett vagy felderített hibákat azonnal javítjuk, és folyamatosan intézkedéseket teszünk a biztonság növelése, és ügyfeleink védelme érdekében.

A cikk által idézett konkrét esetben a Magyar Telekom ismeretlen tettes ellen tett feljelentést, ugyanis a hacker – az etikus hackelés kereteit túllépve – az első támadást követően újabb támadásokat indított, az addig megszerzett adatok segítségével további rendszerek feltörésébe kezdett. A támadás ügyfelek személyes adatait nem érintette, azok teljes biztonságban voltak és vannak. A támadása nem érintette azokat a távközlési hálózatokat sem, amelyeken az ügyfelek kommunikálnak. A hacker által feltárt hiányosságokat cégünk haladéktalanul kijavította, megszüntette.

Fotó: Thinkstock