Belföld
Fotó: Marjai János/24.hu

Márki-Zay örül, hogy kevesebben mennek át Hődmezővásárhelyen

24.hu
24.hu

2018. 06. 28. 14:24

Jelentősen csökkent Hódmezővásárhelyen az átmenő forgalom a 47-es főút új elkerülő szakaszának köszönhetően – közölte Márki-Zay Péter (független) polgármester csütörtökön az alföldi városban.

A politikus a beruházás projektzáróján elmondta, az elkerülőút átadását követően a város érintett útjain a személygépkocsik száma 50, a teherautóké 75 százalékkal mérséklődött. Hozzátette, hogy a hódmezővásárhelyiek életminősége jelentősen javult, csökkent a környezetterhelés és az autósok úton töltött ideje.

A polgármester elmondta, külön köszönet illeti Lázár Jánost, aki a Miniszterelnökséget vezető miniszterként és a térség országgyűlési képviselőjeként is hosszú éveken keresztül nagyon sokat tett azért, hogy a várost a jelentős átmenő forgalomtól megszabadító beruházás megépüljön.

Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy 2012-ben született döntés a 47-es főút Békéscsaba és Szeged közötti szakaszának nagyrészt európai uniós forrásból megvalósuló rekonstrukciójáról. A műszakilag legbonyolultabb feladat a hódmezővásárhelyi elkerülőút építése volt.

2016 novemberében kezdte el a 12,7 kilométeres kétszer egysávos út kivitelezését a Colas cégcsoport és a Délút Kft. alkotta konzorcium. A beruházás nettó költsége 27,94 milliárd forint volt, amelyet uniós és magyar költségvetési forrás fedezett – tudatta a szakember.

Az utat március 22-én átadták a forgalomnak, a kiegészítő munkák pedig májusra fejeződtek be, a többi közt 440 ezer négyzetméter füvesítése történt meg, 1,6 kilométeren új kerékpárút és 6 kilométeren földút épült – közölte a vezérigazgató.

Az elkerülőút kétszer kétsávossá fejleszthető, úgy, hogy a meglévő pályaszerkezethez nem kell hozzányúlni – mondta Nagy Róbert. A fejlesztés napi 10-15 ezer gépjármű áthaladásától mentesíti Hódmezővásárhelyt, javult a levegő minősége, csökkent a zajterhelés. A 47-es főút Békéscsaba és Szeged között mintegy 90 kilométeren – Székkutas és Csorvás kivételével – a települések központját elkerülve halad. A NIF Zrt.-nek a térségben folyó legnagyobb beruházása a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train építése – mondta a vezérigazgató.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Marjai János / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.