Belföld
Budapest, 2016. január 27.
A fõváros Déli pályaudvarának központi épülete a Krisztina körút és az Alkotás út találkozásánál. Megszüntetésérõl, vagy felújításáról szakértõk véleménye alapján döntenek a közeljövõben.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítõje közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.

Óvatos a kormány a Déli pályaudvar bezárásával

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 05. 28. 19:20

Mindenki a létesítmény fontosságát hangsúlyozta a hétfői konferencián.

A döntéshozóknak felelősen, megfontoltan és óvatosan kell eljárniuk a Déli pályaudvar jövőjét érintő kérdésekben – mondta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség államtitkára hétfőn a Buda fókuszában a Déli pályaudvar – Lehetőségek és kihívások címmel rendezett szakmai konferencián, Budapesten.

A Déli pályaudvar a vasút kiemelt főpályaudvara Budapesten, a legjobb megoldást ezért kellő vizsgálatok és sok párbeszéd után kell megtalálni – mondta. Ehhez kapcsolódva emlékeztetett, hogy a kormány a várossal, a kerületekkel együttműködve fogja elkészíteni Budapest tízéves stratégiai fejlesztési tervét, amelynek előkészítéseként az idén ősszel elindítják a Budapest-párbeszéd folyamatot. Az elmúlt nyolc év közös munkájának eredménye, hogy Budapest ma jobb, élhetőbb és otthonosabb város, mint nyolc évvel ezelőtt volt – hangsúlyozta Fürjes Balázs.

Fónagy János, a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) elnökeként – aki egyben a Miniszterelnöki Kormányiroda államtitkára – arra hívta fel a figyelmet, hogy 2013-ban az Országgyűlés elfogadta az egységes személyszállítási törvényt, amely a vasút elsőbbségét mondja ki a közösségi közlekedésben, a vasúti személyszállításban pedig a Déli pályaudvar fontos szerepet tölt be. A közösségi közlekedés szempontjából a vasúthálózat fejlesztésében a következő időszakban is fontos lesz az elővárosi forgalom fejlesztése, a helyi és a helyközi közlekedés közötti különbség oldása – tette hozzá.

Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a XII. kerület polgármestere úgy vélte, a pályaudvart nem szabad megszüntetni az elővárosi forgalomban betöltött szerepe miatt. Hozzátette, hogy minél több parkolót kellene a környékén kialakítani, és jelezte, hogy a környék fejlesztésénél – a plázán kívül – sokféle lehetőséget elképzelhetőnek tart.

A konferenciát a Budapesti Hegyvidéki Önkormányzat, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Magyar Urbanisztikai Társaság szervezte. (MTI)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Fülöp Dániel Mátyás / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.