Belföld
Nyíregyháza, 2017. augusztus 31.
Kerékpáros halad a Nyíregyházát Tokajjal összekötõ kerékpárút eddig hiányzó, 21,5 kilométer hosszú szakaszának egyikén Nyíregyházán az átadás napján, 2017. augusztus 31-én.
MTI Fotó: Balázs Attila

A VEKE még ott tart, hogy a biciklizés egy szubkultúra

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 05. 23. 15:09

Fáj nekik, hogy hétvégenként biciklit is lehet majd vinni a 4-es metrón.

Éles hangú kirohanást intézett a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a BKV ellen, miután bejelentették: kísérleti jelleggel, hétvégenként biciklit is lehet majd vinni a 4-es metrón.

Igen! A beázásokat nem sikerült megszüntetni, az állomásokat az átadás óta nem sikerült letakarítani a dzsuvától, de a szubkultúrának lefeküdni, azt sikerült. Minden elismerésünk, jár a prémium. A felszínre ezek után akkor nem is kell majd kerékpársáv az emelkedők nélküli Bartók Bélára? Vagy legközelebb már a buszok és villamosok kitiltása jön? Ja nem, mert azokon is bicajokat kell majd szállítani. Szép új világ. A közösségi közlekedés emberek, és nem más közlekedési eszközök szállítására való. Az alapfeladatra kellene koncentrálni. Pont

– írta a VEKE a Facebookon. Azon túl, hogy a hétvégi kerékpárszállítás többletlehetőséget jelent, és nem más feladat kárára történik, különösen érdekes, hogy a lépés szerintük „szubkultúrának lefekvést” jelent, miközben áprilisban több tízezren vettek részt az I Bike Budapest rendezvényen, amely a kerékpáros közlekedés feltételeinek javítására hívja fel a figyelmet. Biciklit szállítani egyébként a HÉV- és hajójáratok mellett már több busz-, troli- és villamosjáraton lehet, természetesen külön jegy ellenében.

A Magyar Kerékpárosklub a Zoom.hu-val közölte: jó dolognak tartják a kerékpárszállítás lehetőségét, mert sokak számára megkönnyíti a hosszú távú utazásokat, ha biciklivel elindulhatnak, és a metrózás után tovább tekerhetnek. Egy defekt esetén is könnyebb lehet így hazamenni. Tömeges használatra azonban nem számítanak.

Hozzátették: régóta szorgalmazzák a tömegközlekedés és a kerékpározás kombinálását, mert sok embert ösztönözhet arra, hogy a város számára is fenntarthatóbban közlekedjenek. A budapesti tapasztalatok jók, és Európa sok nagyvárosában is bevált a gyakorlat.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.