Belföld
Budapest, 2015. május 1.
Résztvevõk az MSZP majálisán a Városligetben 2015. május 1-jén.
MTI Fotó: Illyés Tibor

Majális: az időseket vonzza a sör-virsli

D. Kovács Ildikó
D. Kovács Ildikó

újságíró. 2018. 05. 01. 06:48

A hazai lakosság közel harmada szokott részt venni majálison, és míg a fiatalok a szórakoztató programok miatt, addig a múlt emlékeit idézően a szenior korosztályt a sör és virsli csalogatja – derült ki a Kutatópont Kft. márciusban végzett 2000 fős kutatásából, amelyet kedden hoztak nyilvánosságra.

A magyar lakosság 86 százaléka „május 1.” hallatán a munka ünnepére asszociál, míg további 4 százaléknak a majális és a felvonulás emlékképe rajzolódik ki. A 18 évnél idősebb lakosság 32 százaléka elmegy majálisozni, 68 százalék azonban a vurstli helyett más programot. A legmagasabb arányban a 30–39 éves korosztályt vonzzák a május 1-jei programok, ennek a korcsoportnak a 48 százaléka aktív résztvevő.

Az össznépi szórakozás elsődlegesen családi program: az eseményre nyitottak 59 százaléka családjával, 40 százaléka barátaival, 30 százaléka párjával látogat el a majális programjaira. Az esemény a férfiak és a 18-29 évesek körében kevésbé ölt családias jelleget, a férfiak 46 százaléka, a 18-29 év közöttiek 63 százaléka cimboráival szórakozik – derül ki a kutatásból.

A sör és a virsli napjainkban jobbára az idősebb korosztályt szólítja meg, a teljes lakosság inkább élményre vágynak, koncertek, előadások és kirakodóvásár formájában.

A hazai felnőttek 26 százaléka a kirakodóvásár, 25 százaléka a koncertek és előadások miatt látogat el a majális programjaira, 18 százalék a múltbéli szokásokat megőrizve a sör és virsli okán továbbá a megkérdezettek 10 százalékát az utcabál hangulat csábítja.

infografika: Kutatópont

Míg a teljes felnőtt korú lakosságnak mindössze a 18 százalékát ösztönzi a majálison való részvételre a sör és a virsli, addig az idősebb, 60 év felettiek körében ezen arány jelentősen magasabb, 31 százalék ragaszkodik a régi hagyományokhoz. Ezzel szemben a szépkorúaknál a szórakoztató programok kerülnek háttérbe.

Az utazási kedvet tekintve nem talált túl nagy aktivitást a Kutatópont, ugyanis a lakosság mindössze 9 százaléka tervez kisebb-nagyobb utazást a hosszú hétvégére, az utazási kedv a 30-50 év közöttiek körében magasabb az átlagnál.

Az utazást tervezők 88 százaléka belföldi mozgást tervez, és 11 százaléka a szegmensnek külföldi úti cél felé kacsintgat. Az utazási célok között első sorban a rokonlátogatás szerepel (43 százalék), majd a kirándulás/városnézés (20 százalék), valamint további 16 százalék a wellness kikapcsolódás mellett teszi le a voksát.

Kiemelt kép: MTI/Illyés Tibor

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.