Belföld

Ejtőernyőztetnek valakit a Magyar Közúthoz zsíros pozícióba

Az egyik nagy állami cégnél, a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nél létrehoztak egy új vezérigazgató-helyettesi posztot, de mégsem töltötték be eddig. Úgy tudjuk, az egyik esélyes Boros Anita korábbi helyettes államtitkár.  

Meglehetősen furcsa, hogy ha egy szervezet a megnövekedett munkával indokolva létrehoz egy felsővezetői pozíciót, aztán jó ideig mégsem tölti be senkivel – a Magyar Közútnál pont ez történik. A gyanakvást csak erősíti az, hogy az új poszt kialakítását az állami cég, amely a közúthálózat karbantartásáért felelős, mindaddig nem kommunikálta, amíg lapunk rá nem kérdezett.

Másfél hónapja már, hogy a 24.hu-hoz eljutott az az információ, hogy egy új vezérigazgató-helyettesi posztot hoznak létre a Magyar Közútnál, és jó előre meg is van a kiszemelt személy. Ezt követően kérdeztük meg az állami céget, amely március elején elismerte, hogy

a bővülő feladatkörök és az ezzel együtt járó többlet munkamennyiség miatt racionalizálta és átalakította a cég szervezeti struktúráját, így új pozícióként jött létre a társasági ügyekért és vállalatirányításért felelős vezérigazgató-helyettesi poszt.

Amely azóta is betöltetlen.

Jó fizetéssel kecsegtet a nem konkretizált többletfeladatok miatt létrehozott pozíció: a cégnél most két vezérigazgató-helyettes van, egyikük havi alapbére bruttó bő 1,4 millió forint, a másiké 1,8 millió, és mindketten évi 350 ezer forint béren kívüli juttatással fejelhetik meg a jövedelmüket. (A vezérigazgató alig keres többet, havi 1,85 millió forint bruttó + évi 350 ezer cafeteria jár neki.)

Lapunk úgy tudja, hogy az az új posztra esélyes Boros Anita, aki nem is olyan régen a Magyar Közút felettes szervének, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak volt a vagyonpolitikáért felelős helyettes államtitkára, azonban onnan tavaly ősszel távozott.

A Magyar Közút nem cáfolta, hogy Boros befutó lehet, hiába kérdeztünk rá, csak azt válaszolták, hogy az újonnan létrehozott poszt betöltetlen, és honlapjukon majd közzéteszik, kit választanak.

Maga Boros Anita annyit írt, hogy februártól újra oktat a közszolgálati egyetemen, kutatást is vezet, felkérték a Közbeszerzési Szemle szerkesztőbizottsági elnökének, elnöksége mellett létrejött a Közigazgatási Eljárási Jogi Egyesület, előadásokat tart, és egyelőre nem tervez továbbiakat vállalni ezen feladatai mellett. Állította, hogy a Közút szervezeti átalakításáról és az új vezetői pozícióról nincsenek információi.

Boros Anita onnan lehet ismerős, hogy lapunk meglehetősen nagyfokú átfedést talált egy korábbi könyve és a közszolgálati egyetemnek később leadott másik műve között, utóbbit több mint tízmillió forintnyi uniós pénzzel honorálta a Nemzeti Közszolgálati Egyetem. Boros tavaly októberi cikkünk megjelenése előtt egy nappal lemondott a helyettes államtitkári pozíciójáról, a tárca akkori közlése szerint gyerekének születése miatt.

Boros esélyeit aligha csökkenti, hogy a tulajdonosi jogokat gyakorló fejlesztési tárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkára Homolya Róbert, akivel Boros egy minisztériumban dolgozott pár hónappal ezelőttig. A tárca megbízásából a Közút felügyelőbizottságának elnöke pedig Homolya személyi asszisztense, Szűcs Gabriella.

Kiemelt képünkön Boros Anita, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkára beszél a Tüske-uszoda ünnepélyes átadóján a főváros XI. kerületében 2016. március 6-án
Fotó: Marjai János / MTI 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik