Belföld

Meghívta egy Svédországban élő magyar Hollik Istvánt, hogy egy kicsit összehozza a valósággal

Szilva Attila fizikus kutató és a Momentum Mozgalom tagja meghívta Hollik Istvánt a svédországi Uppsalába. Azért szeretné vendégül látni a Fidesz-KDNP belvárosi jelöltjét, mert a politikusnak nemrég kikerült az oldalára egy videó, amin egy Svédországból hazaköltözött magyarral beszélget Budapesten.

A háttérben pedig egy összevágott videón az látszik, mintha Svédországban polgárháború lenne

-írja Szilva Attila.

A videóban tényleg vannak olyan felvételek, ahol valakik megütnek valakiket, de azt nem lehet tudni, hogy a felvételeken kik, hol, mikor szerepelnek. Szóval Hollik István is csinált egy Lázár János féle videót, igaz ő nem utazott el külföldre, Budapesten forgatta le a kisfilmet.

Emiatt a videó miatt hívta meg Hollik Istvánt Szilva Attila, aki még a politikus útiköltségét is kifizetné. Csak annyit kér, forgassanak le közösen egy videót:

Ellátogatnánk közösen az uppsalai dómba, ami egy gyönyörű katedrális a város közepén, a város szimbóluma. Ha vasárnap érkezik, akkor látni fogja, hogy a keresztény kultúra virágzik Svédországban. Az egyetemi könyvtárban megmutatom Önnek az Ezüstbibliát Newton Principiaja mellett. Ha jó idő van ellátogatunk Linné kertjébe is, megnézzük Gamla Uppsalát biciklivel, majd ellátogatunk Hans Rosling sírjához, akinek az oktató videóit mindenkinek ajánlom, akit érdekel egy tényekre épülő világkép.

Ezzel itt nincs vége. Felszállunk utána a hetes buszra a Stora torgeten, és kimegyünk Gottsundára. Ha van kedve biciklivel is mehetünk oda egy erdőn át, ami nagyon kellemes kirándulás. A buszon találkozhat hidzsábos lányokkal, akik valószínű skypolni fognak utazás közben a telefonjukon, de nem kell tőlük megijedni. Ha félne, akkor elmegyünk együtt egy csereháti faluba Borsod megyébe, ahonnan én származom. Ott látni fog kendős asszonyokat, akik vasárnaponként tempolmba járnak.

Javaslom, hogy hozzon egy fürdőruhát. Gottsundán van egy uszoda, ahová a mai napig visszajárok. Itt találkozhat burkiniben és bikinben úszókkal egyaránt. Egyiktől sem kell megijedni, csak úszni fogunk. Utána Gottsunda közepén mutatok egy jó halast, és itt elkezdhetünk beszélni a környék legnagyobb gondjáról: bezárnak este nyolckor a boltok, ami valóban probléma. Beszélhetünk erről, és bármilyen más, a bevándorlással kapcsolatos problémáról is. Nincs tabutéma!

Elmesélek majd egy történetet részletesen arról, hogy télen vettem egy bútorlapot a Bauhausban, hívtam egy tehertaxit, majd lemerült a telefonom. Próbáltam segítséget kérni, de csak egy iraki család segített ki. Volt egy Önnel és velem nagyjából egyidős srác, aki gyógyszerészként végzett azon az egyetemen, ahol én most bevándorló kutató vagyok. Az ő testvére egy taxis, aki szolgálaton kívül volt, és segített kihívni egy másik taxit. Bemutatta az egész családot, a gyerekektől a nagyszülőkig. Mégis, mit mondana Ön ennek a családnak szemtől szemben?

A teljes bejegyzés itt olvasható.