Belföld
Budapest, 2017. január 5.
A 3-as metróvonal Lehel téri állomása 2017. január 5-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Az M3-as metró 20 állomásából 18 akadálymentes lesz

24.hu
24.hu

2018. 02. 07. 19:07

Elérte a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) a kormány és a főváros képviselőivel folytatott szerdai egyeztetésen, hogy az M3-as metró 20 állomása közül 18 akadálymentes legyen.

Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke elmondta: a MEOSZ továbbra is elkötelezett az M3-as metró teljes körű akadálymentesítése mellett.

Méltányoljuk a főváros és a kormány mozgássérültekért, idősekért és kisgyermekes családokért tett lépéseit, ugyanakkor szövetségünk továbbra is kiáll amellett, hogy a fogyatékossággal élő személyek közlekedéshez, illetve hozzáféréshez való joga emberi jogi kérdés. Ennek szellemében harcol tovább a teljes körű akadálymentesítés
megvalósulásáért, azért, hogy a Pöttyös utcai és az Ecseri úti megállók is egyenlő eséllyel hozzáférhetőek legyenek.

A kormányzat képviselői egyeztetést kezdeményeztek szerda délután Kovács Ágnessel, a MEOSZ elnökével valamint Tarlós István főpolgármesterrel az M3-as metró
akadálymentesítése kapcsán. A főpolgármester az egyeztetést megelőzően személyes találkozóra hívta a MEOSZ elnökét, melyen dr. Szeneczey Balázs, városfejlesztésért felelős
főpolgármester-helyettes és Radnai Tibor, az M3-as metró beruházás projektigazgatója is részt vett.

Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke elmondta:

a főpolgármester ígértet tett arra, hogy a főváros saját erőforrásból a Kálvin téri megálló mellett, további öt megálló akadálymentesítését magára vállalja. A MEOSZ ezzel elérte, hogy a 20 megállóból így már 18-at akadálymentesít a főváros.

A szövetség azonban változatlanul elkötelezett a teljeskörű akadálymentesítés mellett, így továbbra is kitart a fennmaradó két állomás – Pöttyös utca és Ecseri út – akadálymentesítése mellett.

Az M3-as metró teljes körű akadálymentesítéséről délután folytatott kormányzati egyeztetésen – melyen Csepreghy Nándor parlamenti államtitkár, miniszterhelyettes, Szalóki Flórián, közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár, dr. Szeneczey Balázs, városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes vett részt – Kovács Ágnes a MEOSZ elnöke és a főpolgármester-helyettes arról tájékoztatta a kormányzati oldal képviselőit, hogy a főváros ígéretet tett 18 metrómegálló akadálymentesítésére. Kovács Ágnes jelezte: a MEOSZ a fennmaradó két metrómegálló esetében is ragaszkodik a teljes körű akadálymentesítéshez.

Megerősítette: nem tekinti egyenrangú, alternatív megoldásnak a metróvonal felszíni közlekedéssel való kiváltását, mert nem tudnak ugyanannyi járatszámot alacsonypadlós buszokkal biztosítani. Ezenfelül egy buszjáratot – költséghatékonyság címén – bármikor meg lehet szüntetni, így az akadályok újrateremtődhetnek. Az egyeztetésen elhangzott információ szerint a felszíni kiváltás – a vázolt formában – évi költsége 1 milliárd forint lenne. Ennél jóval olcsóbb lenne a műszaki megoldások kivitelezése.

(via 444)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

This general view taken on August 15, 2018, shows abandoned vehicles on the Morandi motorway bridge after a section collapsed in the north-western Italian city of Genoa. 
At least 30 people were killed on August 14, when the giant motorway bridge collapsed in Genoa in northwestern Italy. The collapse, which saw a vast stretch of the A10 freeway tumble on to railway lines in the northern port city, was the deadliest bridge failure in Italy for years, and the country's deputy transport minister warned the death toll could climb further. / AFP PHOTO / Piero CRUCIATTI / AFP / Piero CRUCIATTI
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.