Belföld

Az M1 Híradónak tízszer kell helyreigazítani a Czeglédy Csaba elleni kampányát

24.hu
24.hu

2018. 01. 30. 17:04

A börtönből nyert pert az MSZP-s Czeglédy Csaba a köztévé hírműsoraival szemben.

A bíróság tízszeres helyreigazítást ítélt meg a diákszövetkezetekkel foglalkozó MTV-s riportok valótlan állításai miatt.

A 24.hu információi szerint a Főváros Törvényszék kedden meghozott elsőfokú ítéletében szokatlanul súlyos helyreigazítás-sorozatra kötelezte a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.-t.

Az M1 Híradó a szombathelyi MSZP-s képviselő, Czeglédy Csaba előzetes letartóztatásba helyezése után többször beszállt a politikus üzleteivel foglalkozó kormányoldali kampányba.

A Czeglédy Csaba körül kialakult céghálózat diákmunka-közvetítéssel foglalkozott. A politikust azzal gyanúsítják, hogy a Humán Operátor Zrt. mellett olyan iskolaszövetkezeteket működtetett, amelyek segítségével elkerülték a közterhek megfizetését. A köztévé több Híradóban leközölt riportjaiban hatalmas számú károsultról és a politikai kapcsolódásokról számolt be.

Az M1-nek az ítélet szerint három helyreigazítási közleményt kell fő helyen lehoznia annyiszor, ahányszor az eredeti riportokat leközölték.

A bíróság azt állapította meg, hogy a köztévé több esetben, már köztudomásúan valótlan állításokat terjesztett. Az MTV a Fővárosi Törvényszék ellenkező értelmű ítélete ellenére például továbbra is azzal spékelte meg az ellenzéki politikust érintő anyagot, hogy 100 millió forintra becsülhető az az összeg, amivel tartozik a diákoknak és nyugdíjasoknak, valamint hogy 1000 körül van a károsultak száma.

A bíróság szerint a csatorna hírműsora valótlanul állította azt is, hogy Czeglédy Csaba több mint, 25 millió forinttal tartozik Gyurcsány Ferencék cégének, az Altusnak.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.