Belföld

140 milliárd forintot söröztünk el tavaly

Mennyiségben 1, értékben 4 százalékkal emelkedett tavaly a sör hazai kiskereskedelmi forgalma, ezzel megközelítette a 140 milliárd forintot – írja a Világgazdaság a Nielsen piackutató adatai alapján.

A kutatásból kiderül még:

  • a 2017-es sörértékesítésen belül 90 százalékot fednek le a hagyományos sörök, 7 százalék az ízesített változatok aránya, a fennmaradó 3 százalékon pedig a félbarna, búza- és kukoricasör osztozik.
  • az áruházláncok 5-7 százalék bővülést várnak 2018-ra
  • a magyarországi piacot továbbra is a hazai márkák uralják, 50 százalék felett van a részarányuk
  • A Tesco üzleteiben 80 százalékban a dobozos söröket veszik
  • Egyre népszerűbbek a kézműves sörök

Ajánlott videó

Olvasói sztorik