Belföld

A Momentum nekiment a UPC-nek

Az olimpia után a kábelszolgáltatók következhetnek a Momentum háborúi között, mert a párt alelnöke közleményben ment neki a UPC-nek. Soproni Tamásnak az nem tetszett, hogy a csatornák közé bekerült az orosz kormány pénzéből működő angol nyelvű Russia Today is.

A csatornát az amerikai kormány már propagandának minősítette, és most a Momentum is betiltatná. Sőt, odáig mennek, hogy be kellene vezetni azt a FARA nevű amerikai törvényt, amelyre a magyar kormány is hivatkozott a civiltörvény benyújtásánál (a civiltörvény ellen pedig pont a jövő héten kezd el aláírást gyűjteni a Momentum).

Ezt írták:

Tisztelt Pintér Sándor!

 

Meglepve tapasztaltam, hogy a Russia Today (RT) is bekerült a UPC kínálatába: az orosz propaganda nyíltan és kendőzetlenül megjelent Magyarországon. Közismert, hogy nem egy sajtótermékről, hanem egy propagandatermékről beszélünk, ami a Kreml meghosszabított kezeként működik, és az orosz sajtóminisztériumnak jelent minden évben.

 

Készül a Fidesz a 2018-as választásokra, hogy felhasználja a Russia Todayt. Ennek elemei a fake news oldalnak, ennek elemei az is, hogy a UPC kínálatába ilyen könnyen felkerült az RT.

 

A magyarok többsége nem kér sem a magyar, sem az orosz kormány propagandájából. Utóbbi felbukkanása egyértelműen nemzetbiztonsági ügy, ezért adódik a kérdés: mit szól ehhez a belügyminisztérium?

 

A Momentum 4 lépést javasol az orosz propaganda megállítására:

 

Amerikai mintára regisztráljanak külföldi ügynökként a Russia Todayt és más, külföldi propagandaorgánumokat. Ők a külföldi ügynökök, nem a magyar társadalmon segítő civilek!

 

A propagandaköltéseket és a civilek ellen indított kormányzati hadjárat költéseit irányítsák át a külföldi propaganda ellen folytatott harcra egy kiberhadsereg felállításával.

 

Az orosz propaganda elleni fellépésért felelős East StratCom állományának bővítésével, a szervezet munkatársainak uniós állományba vételével, és az intézmény önálló költségvetésének megteremtésével hatékonyan felvesszük a harcot az orosz dezinformációs támadások ellen.

 

Fordítson kiemelt figyelmet az NMHH a belügyminisztériummal együttműködve az álhíroldalak és csatornák terjedésének megfékezésére Magyarországon!

 

Bár a kormányzati kommunikációt már megfertőzte a szovjet időket idéző nyugatellenesség és összeesküvés-elméletgyártás, eddig azt hihettük, hogy Oroszország csak inspirációt nyújtott ehhez. A Russia Today felbukkanásával azonban már muníciót is, ezért várom javaslatainkra adott válaszát és az RT hazai megjelenésére adott magyarázatát.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Hungary's Prime Minister Victor Orban addresses a press conference at the end of a European People's Party (EPP) meeting at the European Parliament in Brussels on March 20, 2019. - The Fidesz party of firebrand Hungarian Prime Minister Viktor Orban was hit with a temporary suspension from the European People's Party. Fidesz had faced expulsion after running a controversial billboard campaign that accused European Commission head Jean-Claude Juncker and liberal US billionaire George Soros, a bete-noir of Orban, of plotting to flood Europe with migrants. (Photo by EMMANUEL DUNAND / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.