- Olcsóbbnak állította be, de valójában legalább 60 millió forinttal drágább a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. új, hároméves gépjármű-biztosítása az előzőnél.
- A cég saját tulajdonosa, a Budapesti Városüzemeltetési Holding (BVH) Zrt. előtt kozmetikázta a számokat.
- Az FKF a 24.hu megismételt kérdése után „jött rá”, hogy rossz adatokat küldött.
- A fővárosi társaság a biztosító cég téves számlájával magyarázta valótlan állításait.
A BVH Zrt. februárban kért információt az FKF vezetésétől a gépjármű-biztosításokról, miután a kukásautókból, teherautókból és személykocsikból álló 900 darabos járműpark hároméves kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási és casco szerződése 2016. december 31-én lejárt.
A közbeszerzést késve írták ki, ezért csak az utolsó pillanatban, a lejárat előtt három nappal jött létre a szerződés.
A Csontos István vezérigazgató által irányított FKF igyekezett megnyugtatni a fővárosi főnökséget. A BHV-nak küldött válaszban röviden azt írták, hogy a 2017. január és a 2019. december közötti ciklusban kevesebbet fizet majd a cég, mint 2014 és 2016 között.
Az FKF lapunknak is arra hivatkozott, hogy a gépjármű-biztosítások ügyét a tulajdonossal már tisztázták. A régi és az új szerződés egyértelmű összehasonlításhoz kért hároméves díjakat viszont elfelejtették megküldeni, helyette annyit közöltek, hogy a régi alapján a 23,3 millió forint volt a kötelező biztosítási ciklus utolsó negyedéves összege, az új alapján pedig csak 23,2 milliót fizetnek az első negyedévre.
Az FKF ekkor elnézést kért, és azt állította, hogy rossz adatokat küldtek a biztosító tévedése miatt. A cég szerint a Generali Biztosítótól időközben beérkezett számlából tudták meg, hogy valójában drágább a biztosítás, mint addig hitték.
A társaság szerint egy helyesbítő számlát kaptak, amely tartalmazta a közbeszerzési eljárás alapján megállapított díjat és a baleseti adót. A biztosító a korábbi számlát tévesen állította ki, ezért a 23,2 mellé további 5,75 millió forintot kellett befizetniük – magyarázta az FKF.
Szakmai körökben azt állítják, ez nem magyarázható a díjtételek általános drágulásával. Az ok inkább ott keresendő, hogy a rohamban lezavart pályáztatás során kihagyták az eljárásból a tárgyalásos szakaszt, és nem kérték le az autóflotta kárstatisztikáját sem, pedig az szintén nem indokolta az áremelést.
Az FKF 2016 tavasza óta a Reticulum Insurance Biztosítási Alkusz Kft.-vel dolgozik a biztosítási ügyekben. Az FKF-dolgozók egészségügyi biztosításának felmondási ügyét feldolgozó Mandiner szerint a Reticulum sajátossága, hogy tulajdonképpen semmilyen információ nem érhető el róla, sem vezetőiről, sem referenciáiról, még weblapja sincsen. Nyilvánosan nem lelhetők fel a panaszkezelési és adatvédelmi szabályzatai sem, így a cég tulajdonképpen nem felel meg a Magyar Nemzeti Bank előírásainak.
A gépjármű-biztosításokkal kapcsolatban megkerestük a Budapesti Városüzemeltetési Holdingot is, hogy megtudjuk, tulajdonosként valóban megnyugtatta-e őket az FKF tájékoztatása. A BVH-tól annyit tudtunk meg, hogy nem nyilatkozhatnak, kérdéseinket továbbították a Városházára. Választ azonban egyelőre onnan sem kaptunk.