Belföld

Ideiglenesen ingyenessé tennék az M7-es autópálya egy szakaszát

m7-es-autopalya(960x640)(3).jpg (Array)
m7-es-autopalya(960x640)(3).jpg (Array)

Amennyiben a pénteki közgyűlésen a képviselők támogatják, akkor Székesfehérvár önkormányzata kérni fogja a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, hogy

az M7-es autópálya székesfehérvári lehajtói közötti szakasza legyen ingyenes, amíg a városban megépülnek a belváros forgalmát csökkentő alternatív útvonalak.

Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester csütörtökön sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, nem az autópályadíj megszüntetését kezdeményezik, hanem a felfüggesztését a személygépkocsik és motorkerékpárok számára, a következő 3-5 évre. Hozzátette: erre az időszakra – igazolható bevételkiesés esetén – a város kész az államnak kifizetni az elmaradó bevételeket.

Megjegyezte, korábban kértek már hasonló mentességet a minisztériumtól, de akkor kompenzációt nem ajánlottak, illetve a belvárost tehermentesítő utakra sem volt még forrás. Ez mostanra megváltozott, így a városvezető reméli, a tárca partner lesz az ideiglenes térítésmentességben.

Cser-Palkovics András elmondta, hogy három olyan fontos út épül meg több milliárd forintból a következő években, amelyek a városon belül alternatív útvonalakat jelentenek az autópályával szemben, és megoldást jelenthetnek Székesfehérvár közlekedési problémáira is. Az egyik a vasútállomás mellett létesülő intermodális központ beruházás keretében az Új Váralja sort köti össze a Mártírok útjával, a másik a déli összekötő út, amely a Székesfehérvár területén belül a 62-es és 63-as utak bevezető szakaszait köti össze, a harmadik pedig a börgöndi repülőtér-fejlesztés keretében a városhatáron kívül szintén a 62-es és 63-as utakat kötné össze. Az első kettőre már megvan a forrás, a harmadikra hamarosan meglesz.

A városvezető megemlítette, hogy szintén megkezdték a tárgyalásokat az állammal a Székesfehérvár-centrum autópálya-lehajtó és a 8-as főút kereszteződésében lévő körforgalom bővítéséről, mert ennek kapacitása a megnövekedett forgalmat nem képes elvezetni. A város hajlandó lenne anyagilag is támogatni a fejlesztést úgy, hogy a csomópont állami kezelésben van.

(MTI)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik