Belföld
ceglédi vonatbaleset (i) (vonatbaleset, cegléd, veszélyes anyag, )

Rosszul sikerült betolás vezetett a ceglédi vonatbalesethez

24.hu
24.hu

2017. 01. 03. 19:23

Egy lerohadt személyvonat, egy azt betolni próbáló IC, egy lejtős pályaszakasz, egy túlreagáló vonatbefolyásoló és egy késői vészfékezés okozták a sérültekkel járó vonatbalesetet.
Korábban a témában:

Vizsgálja a Ceglédbercel-Cserő és Cegléd állomások között hétfő este történt vasúti baleset okát a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete (KBSZ). A KBSZ keddi közleményében felidézi, hogy a Záhonyba tartó InterCity nekiütközött az előtte haladó, Ceglédig közlekedő személyvonatnak. Az ütközés miatt egy ember súlyos, négy könnyebb sérülést szenvedett.

Ráállt és betolta

A helyszíni szemle, a tanúk meghallgatása és a mozdonyok adatrögzítőiből kinyert adatok alapján azt állapították meg, hogy a személyvonat mozdonya a Budai út megállóhelyen műszaki hiba miatt leállt. A személyzet úgy döntött, hogy a szerelvényt a személyvonat mögött érkező InterCity tolja be a 6,5 kilométerre található Ceglédre.

cegled-vonat

Az InterCity “ráállt” a személyvonat végére, a “vonatbefolyásoló berendezést” a mozdonyvezetők mindkét vonaton olyan üzemmódba kapcsolták, ami legfeljebb csak 40 kilométer per óra sebességet enged meg. Az InterCity az elromlott szerelvényt tolni kezdte Cegléd felé.

Lemaradt és vészfékezett

Mintegy 700 méter után az InterCity mozdonyvezetője abbahagyta a szerelvény tolását, és kissé lemaradt a személyvonat mögött. A személyvonat vezetője az enyhén lejtős pályán megpróbálta a sebességhatár alatt tartani a szerelvényét, a “vonatbefolyásoló berendezés” azonban a 40 kilométer/órás sebesség elérését érzékelte, ezért automatikusan vészfékezést kezdeményezett.

Amikor az InterCity mozdonyvezetője észlelte az előtte lassuló vonatot, gyorsfékezést alkalmazott, ennek ellenére 33 kilométer/óra sebességgel nekiütközött a fékezés miatt már csak körülbelül 13 kilométer/órás sebességgel haladó személyvonatnak.

A helyszíni szemlével párhuzamosan a KBSZ vizsgálóbizottsága megkezdte a további adatgyűjtést. Tart a vonatok személyzete és a forgalomirányító személyzet közötti beszélgetést rögzítő hangfelvételek, illetve Cegléd állomás biztosítóberendezése által rögzített adatok beszerzése. Ezeket a következő napokban értékelik ki.

A vizsgálóbizottság a továbbiakban adatgyűjtést és elemzést végez, hogy megállapíthassa, milyen egyéb emberi és szervezeti tényezők járulhattak hozzá a baleset bekövetkezéséhez. A KBSZ – ha szükségesnek látja – biztonsági ajánlásokat fogalmaz meg a hasonló események megelőzéséért.

(MTI)

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2014. március 27.
Vancsura István, a NAV megszüntetett Kiemelt Ügyek Igazgatósága RAPID ellenőrzési főosztályának volt vezetője (j) és Horváth András, volt adóhivatali dolgozó a Levegő Munkacsoport Áfabotrány: kitálal egy volt NAV-vezető címmel tartott sajtótájékoztatóján Budapesten a MagNet Házban 2014. március 27-én.
MTI Fotó: Soós Lajos

Az ember, aki legyűrte a NAV-ot és a NER-t

Kommentek

Budapest, 2014. március 27.
Vancsura István, a NAV megszüntetett Kiemelt Ügyek Igazgatósága RAPID ellenőrzési főosztályának volt vezetője (j) és Horváth András, volt adóhivatali dolgozó a Levegő Munkacsoport Áfabotrány: kitálal egy volt NAV-vezető címmel tartott sajtótájékoztatóján Budapesten a MagNet Házban 2014. március 27-én.
MTI Fotó: Soós Lajos
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.