Belföld

Külföldi lapok a Népszabiról: Elhallgattatva

24.hu
24.hu

hírgyáros. 2016. 10. 09. 15:29

Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung című és a Financial Times is írt a Népszabadságról.
Korábban a témában:

A Népszabadság “nagyon hirtelen” történt bezárásával “az egyik utolsó kormánykritikus hang némul el”, és sok minden utal egy “puccsra” – írja a vasárnaponként megjelenő konzervatív német lap. A kiadóvállalat közleményével kapcsolatban megjegyezte, hogy a társaság által ismertetett tényeket senki sem vitatja. “A probléma a közleménnyel: mindez nem lehet új (információ) a társaság számára, mégis átvette a Népszabadságot” a svájci Ringier-től, arra pedig végképp nincs “elfogadható magyarázat”, hogy miért kellett ennyire “puccsszerűen” eljárni – írta Stephan Löwensteinaz Elhallgattatva című cikkében.

A történtek alapján felmerül a kérdés, vajon az-e a cél, hogy “eltűnjék a nyilvánosságból egy újabb kellemetlen hang”, vagy esetleg csatlakozzék “az Orbán Viktort dicsőítők kórusához”

– tette hozzá.

Egyebek mellett a TV2 tulajdonosi szerkezetében végbement átalakulásokat és a reklámadó körüli fejleményeket ismertetve a szerző kiemelte: “persze a képhez az is hozzátartozik, hogy 2010-ig baloldali és liberális újságírók voltak meghatározóak a médiában”, és “Orbán korábbi vereségeit ennek tulajdonítják a táborában”, így a kormányfő a 2010-es “földcsuszamlásszerű” győzelme után egyik első lépéseként átalakította a közszolgálati médiát.

A Financial Times londoni gazdasági napilap budapesti tudósítója, Andrew Byrne a Népszabadságról közölt írásában megállapítja, hogy a legkeresettebb minőségi magyar lap nyomtatott és online változatának felfüggesztése olyan időszakban történt, amikor már folyik “a médiaterep átrendezése a 2018-ban esedékes választások közeledtével”. A szerző szerint a fejlemény aggályokat vet fel a magyarországi sajtó sokszínűségének további eróziójával kapcsolatban – idézi az MTI.

A tudósító megemlíti, hogy a Népszabadság kiadója szerint a lap olvasottsága tíz év alatt 74 százalékkal csökkent, és a lap 5 milliárd forint veszteséget halmozott fel. A Financial Times írása szerint azonban más médiacsoportokat “robusztus állami irányítású, közpénzből (finanszírozott) hirdetési bevételek védenek a piaci nyomástól”.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

LOS ANGELES, CA - JANUARY 15: Kayla Kohn, right, a 12 grade english teacher at The Accelerated Schools, a community of public charter schools in South Los Angeles joins fellow teachers as they picket outside the school on second day of the Los Angeles school teachers strike on January 15, 2019 in Los Angeles, California. (Photo by Al Seib / Los Angeles Times via Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.