Belföld

Százmilliókat fizethetnek vissza a bankok az utazási irodáknak

Korábban a témában:

A Malév 2012. február 3-i csődje 750 ezer eladott, de fel nem használható repülőjegyet és csalódott utast hagyott maga után, írja a Népszabadság. Ebből hatvan ezret fizettek ki bankkártyával, ezek az utasok a nemzetközi bankkártya szabályzatok értelmében visszakaphatták a pénzüket.

Ha ugyanis valakinek a számlájáról egy kereskedő leveszi a pénzt, de a szolgáltatást nem teljesíti, a bank automatikusan visszaadja a pénzt, aztán leveri a kárát a nem teljesítő kereskedőn.A csődbe ment Malév esetében ez nem volt lehetséges, legfeljebb be lehetett állni a sorba a felszámolás során. A bankok így az utazási irodákon verték le, amit tudtak, annak ellenére, hogy a Magyar Utazási Irodák Szövetsége felhívta az érintettek figyelmét: amikor egy iroda egy légitársaság járatára elad egy repülőjegyet, azt a légitársaság nevében teszi – így a légi fuvarozási szerződés az utazó és a légitársaság között jön létre -, így egy utazási iroda nem tehető felelőssé azért, hogy utána a jegyvásárló ténylegesen elrepülhet-e.

Az STA Travel esetében 18 vásárlás ellenértékét, több mint egymillió forintot vett vissza a K&H Bank.

Az iroda győzelme azt jelenti, hogy egy ügynök, ha szabályszerűen működik, nem tehető felelőssé az általa képviselt szolgáltatók munkájáért vagy éppen csődjéért.

 

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.