Belföld

Kapaszkodjon: egyáltalán nem lesznek vezetőfülkék a 4-es metrón

4-es-metro(1)(210x140)(1).jpg (4-es metró)
4-es-metro(1)(210x140)(1).jpg (4-es metró)

Lezárult az M4-es metró utasforgalmi próbaüzeme 2015. december 30-án; a járművezető nélküli, teljesen automata vonatvezérlésű metróvonal megkapta a végleges használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól – írja honlapján a Főpolgármesteri Hivatal. A metróvonal építése 2006-ban kezdődött, azt 2014. március 28-án vehette birtokba az utazók.

A 7,3 kilométeres, tíz állomást magában foglaló M4-es metró két különálló alagútból áll, a budai végállomásáról, a kelenföldi vasútállomásról indulva a Bikás parknál, Újbuda-központnál, a Móricz Zsigmond körtéren, a Szent Gellért téren, a Fővám téren, a Kálvin téren, a Rákóczi téren és a II. János Pál pápa téren áll meg, a végállomása a pesti oldalon a Keleti pályaudvar. A vonalalagutak belső átmérője 5,2 méter, a vasúti nyomtáv 1,435 méter, az állomások mélysége 14,5-31 méter közötti, az állomásszerkezetek hossza 69-257 méter közötti, az állomási peronok hossza 80 méter, az állomások középperonosak.

A vonalra összesen 15 darab, egyenként négy kocsiból álló, egy légterű metrószerelvény érkezett, amelyek automata vezérlésűek. Vonatkísérő személyzet csupán az utasforgalmi próbaüzem idején – 2015 őszéig – tartózkodott a szerelvényeken, hamarosan a járművekben található vezetőfülkéket is elbontják.

Közép-Kelet-Európában egyedül a budapesti M4-es metróvonalon alkalmaznak járművezető nélküli üzemet, de egész Európában alig található ilyen fejlettségű automata metróvonal.

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik