Belföld

Forró krumpliként dobálja egymásnak az agglomerációs közlekedést az állam és a főváros

A nagy sietségben hiba csúszott a helyi iparűzési adókról szóló törvény decemberi módosításába – számol be a nol.hu. A sürgősséggel benyújtott és elfogadott, Rogán Antal és Varga Mihály által jegyzett salátatörvény részeként módosították a főváros és a kerületek közötti forrásmegosztást, de a szigorítást tartalmazó részt nem sikerült következetesen szövegezni. A portál kiszúrta, hogy az érintett paragrafus értelmében az iparűzési adóból származó bevételt a „helyi közösségi közlekedési feladatok ellátására” kell költeni. A pontatlanságot itt kell keresni, ugyanis az agglomerációs járatok nem tartoznak a helyi közlekedés körébe, az elővárosi vonalakról pedig nem szól a szabályozás.

Tarlós István rögtön ezután jelezte: ilyen feltételek mellett a főváros lemond az agglomerációs vonalak üzemeltetéséről, majd néhány nap múlva arról szóltak a hírek, hogy az állam és a főváros megállapodott a – 3-as metróhoz hasonlóan lepusztult állapotban lévő – HÉV-vonalak állami kézbe vételéről.

A portál úgy tudja: Tarlós István továbbra is abban reménykedik, hogy év elején folytatódik az egyeztetés, ám míg a Fővárosi Önkormányzat számít a folytatásra, a Miniszterelnöki Sajtóiroda nem tud ilyen tervekről.

Karácsony után a Nemzetgazdasági Minisztérium is bekapcsolódott az ügybe: szerintük az agglomerációs közlekedés biztosítása valóban nem kötelező feladata a fővárosnak, azonban egy hatályos megállapodásban 2022-ig kötelezettséget vállalt rá. A portál szerint ezt a megállapodást csak a szerződés felmondásával kerülhetné meg Budapest.

A Népszabadság információi szerint a Fővárosi Közgyűlés február 17-én tárgyalja az idei költségvetést, amelyben nem szerepel a 400 ezer embert érintő agglomerációs közlekedés fenntartása.

 

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik