Belföld

Fizikai képtelenség lehet a hármas metró pótlása

Egy hatkocsis szerelvényt tizenegy csuklós busszal lehetne kiváltani, a reggeli csúcsban két és fél percenként kellene követniük egymást a hatalmas konvojoknak.

Fizikai képtelenség lehet buszokkal pótolni a hármas metrót – derül ki a HVG cikkéből. A metrófelújítás jövő nyáron kezdődik, az ország legnagyobb forgalmú tömegközlekedési vonalát a felszínen kell kiváltani.

A lap emlékeztet, hogy az M3-as egy-egy kocsija típustól függően 174-190 személyes, egy hatkocsis szerelvény befogadóképessége nagyjából 1100 fős. A reggeli csúcsban 2,5 percenként követik egymást a szerelvények, így ahhoz, hogy a felszínen maradéktalanul kiváltsák a metrót, a megállókban ilyen időközönként tizenegy csuklós buszból álló konvojoknak kellene felbukkanniuk. A közlekedési lámpák átlagosan másfél perces ciklusidejével számolva minden egyes zöld jelzésen hat-hét csiklós busznak kellene átjutnia ahhoz, hogy ne legyen fennakadás – közölték.

A főváros egyébként 150 buszt szán a metrópótlásra.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik