Belföld
mrm (Array)

Sürgős volt a kormányzati sikerkampány

Farkas György
Farkas György

újságíró, hírfőnök. 2015. 07. 20. 15:40

Hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzésen választották ki az ügynökségeket, mert sietni kellett. Hogy miért, azt nem árulták el.

Csütörtökön indult el a kormány legújabb, A Magyar Reformok Működnek! nevű kampánya, amely szeptemberig tart és 600 millió forintba kerül. A Kreatív rákérdezett a Miniszterelnökségnél, hogy:

– Melyik ügynökség felel a médiavásárlásért?
– Melyik ügynökség felel a grafikai tervezésért?
– Milyen úton választották ki az ügynökségeket? Volt-e közbeszerzést?
– Hol található a kiírás?
– Ha nem volt nyilvános kiírás, annak mi volt az oka?
– Milyen felületeken fog futni a kampány?

Azt válaszolták, hogy:

“A Miniszterelnökség a 2011. évi CVIII. tv. 94.§ (2) bekezdés d) pontja szerint, közbeszerzési eljárás keretében a HG 360 Reklámügynökséggel kötött keretszerződést a médiavásárlásokról, míg a grafikai tervezéssel a Lounge Design Kft.-t bízta meg. A Magyar Reformok Működnek kampány üzeneteit tévékben, rádiókban, köztéri plakátokon, illetve az internetes és nyomtatott sajtó felületein helyezi el a kormány. Ezen túlmenően részletes tájékoztató oldal is indult: mrm.kormany.hu címen, melyet ezúton ajánlunk figyelmébe”. A Kreatív emlékeztet rá, hogy a Miniszterelnökség – az általa hivatkozott jogszabály szerint – a közbeszerzést nem nyilvánosan bonyolította, hanem meghívta az ügynökségeket. Erre több esetben is van lehetőség, de a Miniszterelnökség azzal indokolta a törvény szövege alapján, hogy  “az ajánlatkérő által előre nem látható okból előállt rendkívüli sürgősség miatt a nyílt, a meghívásos vagy a hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárásra előírt határidők nem lennének betarthatóak; a rendkívüli sürgősséget indokoló körülmények azonban nem eredhetnek az ajánlatkérő mulasztásából.”

mrm (Array)

Az ügynökségek ugyanazok, amelyek a kormány előző, bevándorlóellenes kampányáért is feleltek. A médiavásárlást akkor is a HG, a grafikai feladatokat a Lounge Design végezte. Egyikük sem először dolgozik a Fidesz-kormánynak – emlékeztet a szakmai portál.

A sürgősségre nem magyarázat, de a kabinet korábban a hazai és a nemzetközi közeggel indokolta, hogy hatszázmillió forintot költ tájékoztató kampányára. Kovács Zoltán kormányszóvivő az M1-en azt mondta, hogy az ellenzék tevékenysége miatt is szükség van, mert „nettó hazugságokat, csúsztatásokat” terjesztenek és ha rajtuk múlna, az emberek azt éreznék, hogy „ez egy szörnyű ország, ahol élni is fájdalom”.

“A szemünk előtt kirajzolódó görög dráma miatt sem árt tudatosítani”, hogy honnan indult és hová jutott mostanra az ország – tette hozzá. A kormányszóvivő felidézte, hogy korábban mindenhol azt mondták, a kormány tervei nem fognak működni és nem szabad konfliktust vállalni az uniós intézményekkel. Azt akarják bemutatni a mostani kampánnyal, hogy „a magyar reformok működnek, az ország teljesítőképessége megengedi, hogy minden állampolgár lépjen egyet előre”.

 

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Beregszász, 2015. március 19.  
Vásárló fizet az egyik élelmiszer áruházban a kárpátaljai Beregszászon, a Bohdana Hmelnickoho utcában 2015. március 18-án. Ukrajnában a nemzeti valuta leértékelődése miatt leginkább az alapvető élelmiszerek drágultak, a hrivnya értékének ingadozása miatt egy napon belül is változnak az árak.
MTI Fotó: Balázs Attila
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.