Belföld
andy vajna és habony árpád (Array)

Vajna célkeresztjében a TV2, Habony lemondott az Origóról

Farkas György
Farkas György

újságíró. 2015. 07. 15. 08:01

A kormánybiztos régóta terjeszti, hogy szívesen vezetné valamelyik kereskedelmi tévét. Orbán Viktor nem-tanácsadója mégis inkább saját portált indítana – írja a 444.hu.

Vajna hihetetlenül jól fekszik az Orbán-kormánynál: cégei nemrég kizárólagos jogokat szereztek az online szerencsejáték területén is – írja a portál, amely tévés piacról érkező információi alapján azt írja, hosszú hónapok óta tart az egyeztetés a TV2 menedzsmentje és Vajnáék között. Nem kizárt, hogy maradna az üzleti konstrukció, amelyben jelenleg is működik a TV2: a ProSiebenSat1 Vajnáéknak hitelezne, ők pedig garantálnák a megfelelő bevételeket.

A TV2-t másfél éve Simon Zsolt vezérigazgató és Yvonne Dederick pénzügyi igazgató úgy vásárolta ki a németektől, hogy az üzletet egy sajátos konstrukcióban az eladó hitelezte meg a vevőknek, akik ezért cserébe hirdetési bevételeket ígértek. A TV2 2014-ig jól is állt, reklámadót nem kellett fizetnie, 2013-hoz képest negyedével több hirdetése volt, a csoport csatornáin megduplázódtak az állami reklámok.

Idén viszont az állam látványosan visszavágta állami hirdetéseit, az első félévben negyedannyi reklám volt a tévécsalád csatornáin, mint tavaly ilyenkor. A nagy kereskedelmi tévék ráadásul továbbra sem szedhetnek terjesztési díjat a szolgáltatóktól, ami nagyon durva kiesés nemcsak az RTL-nek, hanem a TV2-nek is. A 444. hu szerint a piacon azt beszélik, hogy mindez nem véletlen, így akarják minél lejjebb tornázni a csatorna árát.

Orbán új szabálya

Minden fontos Fidesz-közeli cégnek legalább két – a kormányfőhöz külön-külön kötődő – tulajdonosának kell lennie. A Simicska-gate óta ez az alapszabály, ezért többen fideszes kötődésű üzletemberek felbukkanására számítanak a jövőben a párthoz közeli médiacégek környékén. A hatalom ilyen megosztása szolgálja, hogy egyetlen szereplőnek se nőhessen túl nagyra a hatalma.

A portál ennek kapcsán emlékeztet rá, hogy Habony Árpád és Győri Tibor ugyan közösen alapította a Modern Media Group (MMG) nevű céget, de alig van köztük kapcsolat. A portál egy fideszes médiaügyekben jól értesült forrása azt mondta, „ketten kis túlzással Orbánon keresztül kommunikálnak egymással”, ezért a munka is akadozik. Az MMG első kiadványa, az ingyenes Lokál ugyan már félmillió példányban az utcán van, de egyelőre ez az egyetlen termék, amit az új médiacég fel tud mutatni.

Habony lemondott az Origóról

Nehézkesen halad annak a nagy költségvetésű hírportálnak a felállítása, amely csökkentené a „liberális túlsúlyt” az online világban. Ezért vetődött fel, hogy az MMG rárepül az Origo Média Zrt.-re, amelynek értékét a németek 10 millió euróra becsülik. A 444.hu szerint a vásárlást kezdetben Habony nagyon ambicionálta, de később visszakozott, mivel a konszolidálásra nincs kapacitás az MMG-ben, a Fidesznek csak az origo.hu jönne jól, az életmódcsatornákra nincs szüksége, de a tender csak a teljes csomagra érvényes.  

Habonyék ezért inkább saját portál alapítását tervezik. A projekt indulása elvileg őszre tehető, néhány hete kezdődött az emberek toborzása, de gondot okoz a káderhiány, az MMG körüli folyamatok ismerői szerint nagy a kapkodás, teljes a koncepciótlanság, Habony rendre konfliktusba keveredik közvetlen kollégáival, egymásnak ellentmondó ötletekkel áll elő.

 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Budapest, 2016. március 2.
Palich Etelka, a Miniszterelnökség területi közigazgatás irányításáért felelős helyettes államtitkára beszédet mond a fogyatékossággal élő felsőoktatási hallgatók közigazgatási ösztöndíjprogramja őszi szemeszterének záró-, illetve tavaszi szemeszterének nyitórendezvényén és oklevélátadóján a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal Csekonics-termében 2016. március 2-án.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.