Belföld

Csak megrovást kaptak a TV2-sök az Éden-botrány miatt

éden hotel (Array)
éden hotel (Array)

Legalább tíz ember hibázott, amikor adásba került, hogy Gábor majdnem megerőszakolja Nórit.

Yvonne Dederick, a TV2 társtulajdonosa is megdöbbent, amikor megnézte az Éden Hotel nagy botrányt kavart adását, amiben az egyik játékos, Gábor a nemi erőszak határait feszegette játékostársával, Nórival szemben – írja az Index. Dederick minderről és a csatorna rossz reakcióiról a Magyar Női Érdekérvényesítő Szövetség Nők napirenden című rendezvényén beszélt kedden. Hozzátette, neki mint a női egyenjogúság támogatójának különösen rosszul esett csatornája reakciója.

Hibának nevezte azt az első közleményt is, amit a TV2 adott ki, és amiben azt közölték, nem is történt semmi. A közlemény után ő maga rendelt el vizsgálatot, aminek az lett az eredménye, hogy legalább tíz munkatárs hibázott, de senkinek sem jutott eszébe, hogy ez vállalhatatlan. Kiderült, az adott jelenet éjszaka történt és éjjel csak egy ember figyeli a kamerákat. Hozzátette, a botrányos jelenet nem volt előre megírva.

“Érzékenyítő tréningek” a TV2-nél

Ami fontos még, hogy senkit sem rúgtak ki a durva etikai hiba miatt, pusztán pár megrovást szórtak szét. Dederick szerint nem akartak senkit áldozati bárányként bemutatni, ugyanis sok kis emberi hibából tevődött össze a nagy hiba. A TV2 érzékenyítő tréninget tart a dolgozóknak. A műsort azonban nem lehetett volna azonnal levenni, ugyanis szerződések kötik a csatornát.

Az Index szerint pár kérdésre nem reagált Dederick: a Vodafone tiltakozásáról, arról, hogy történt-e büntetőjogilag szankcionálható történés az adásban és hogy a sértett Nórinak milyen kárpótlást, segítséget ajánlottak, nem nyilatkozott. A Heti Válasz újságírója, Szőnyi Szilárd felvetette a beszélgetésen, hogy a valóságshow szereplői önként vállalták a megalázó feladatokat, de Dederick szerint ez nem mentség a történtekre. Amúgy kérték a csatorna forgatókönyvíróit, hogy a műsorokba írjanak bele a nemi sztereotípiák elleni jeleneteket is. Egy társadalmi célú hirdetést is adni fognak a jövőben, amit mondjuk gyanús, hogy csak tízből két ember fog úgy érteni, ahogy az alkotók akarták.

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik