Belföld

A pedagóguskar felmérte a 9 évfolyamos iskola ötletét: kételkednek

A Nemzeti Pedagógus Kar felmérése több száz tanár véleményét tükrözi. Inkább más megoldásokat javasolnak.

Nem feltétlenül új évfolyam bevezetésére, inkább jelentős tananyagcsökkentésre van szükség, mivel az alapkészségek fejlesztésére, gyakorlásra és tehetséggondozásra nem jut elég idő az általános iskolában – idézte a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) felmérésének megállapítását a Magyar Hírlap.

A cikk szerint a tanárok úgy látják: széles társadalmi, szakmai és ciklusokon átívelő politikai konszenzusra van szükség a köznevelési rendszer olyan átfogó változtatásához, mint a kilenc évfolyamos általános iskola bevezetése, amit nemrég fideszes politikusok vetettek fel újra.

A válaszadók úgy látják: bármilyen döntés előtt először a köznevelés “kimeneti célját” kell meghatározni, majd azt, hogy a kitűzött célhoz képest “hogyan állunk”. Meglátásuk szerint ezután jöhetne a szakemberi gárda és többlet-infrastruktúra meghatározása, amelyekre mindenképpen szükség van a kilenc évfolyamos általános iskola bevezetéséhez.

Az NPK közlése alapján a felmérés eredménye sok száz pedagógus véleményét tükrözi. Sokan jelezték, hogy az alapkészségek erőteljesebb fejlesztésére nem a pluszévfolyam a megoldás. Voltak, akik azzal érveltek, hogy inkább hagyni kellene érni, kifutni az elmúlt évek nagy horderejű változásait, mert sem az iskolák, sem a szülők nem tolerálnák az újabb átfogó reformot. A pluszévfolyam támogatói között akadtak, akik az óvoda és az iskola közötti nulladik évfolyamot hoznának létre. A pedagógusok azt is megfogalmazták, hogy ekkora változás előkészítéséhez rengeteg idő kell, ezért 2016-os kezdéssel megvalósíthatatlan.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik