Belföld
papp dániel (Array)

Jogerősen is hívhatják hírhamisítónak a köztévés fejest

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2015. 06. 09. 15:10

Papp Dániel még riporterként hazudott jókorát a híradóban, de ahelyett, hogy kirúgták volna, előléptették.

Jogerős ítéletben utasította el a Fővárosi Törvényszék Papp Dániel keresetét az Index ellen. A közmédia tartalomszolgáltatási igazgatója azért perelt, mert a portál megírta, hogy hírhamisítóra bízzák az egész közszolgálati hírosztályt, majd nem tettek eleget a hírhamisító helyreigazítási kérelmének.

Papp Dániel három éve riporterként olyan tudósítást készített, amely szerint Daniel Cohn-Bendit zöldpárti EP-képviselő nem válaszolt arra a kérdésre, hogy „demokratikus értéknek tartja-e kiskorúak szexuális tárgyú megközelítését”. A riport képi anyaga alapján úgy tűnik, mintha a kérdés feltevése után a francia politikus el is távozott volna a sajtótájékoztatóról. A vágatlan felvételből azonban kiderült, hogy ez egyáltalán nem igaz.

A bíróság megnézte a híradóban lement anyagot és a vágatlan felvételt is, ennek alapján pedig megállapította, hogy a riport manipulatív elemeket tartalmazott, ezek kapcsán lehet az a véleménye az újságírónak, hogy Papp Dániel hamisított. A hírhamisítónak ezt a véleményt el kell viselnie, a helyreigazítási kérelmének nem volt alapja.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.