Belföld

Simicskának vannak tartalékai

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2015. 06. 03. 16:02

Kevesebben kíváncsiak a Magyar Nemzetre és a Hír TV-re, ráadásul elzárták a kormányzati pénzcsapot. Tavaly azonban még komoly nyereségre tettek szert.

Csökkent a Magyar Nemzet példányszáma és a Hír TV nézettsége is az Orbán-Simicska összecsapást követően, de nem úgy néz ki, hogy összeomlana a kegyvesztetté vált gazdasági háttérember médiabirodalma: Simicska Lajos média- és reklámcégei tavaly is nyolcmilliárd forint nyereséget termeltek.

A Népszabadság emlékeztet: mióta „lelkiismereti okokra” hivatkozva felálltak a Magyar Nemzet, a Hír TV és a Lánchíd Rádió vezetői, a médiumok kritikusabb hangnemet ütnek meg a kormánnyal és a Fidesz politikájával szemben. Ezzel azonban nem sikerült új közönséget bevonzani.

Míg tavaly az első negyedévben napi átlagban 37780 példányt adtak el a Magyar Nemzetből, addig az idei év hasonló időszakában már csak 33 129-et. A többi napilapnál is volt visszaesés, de ennél kisebb. A Hír TV nézettsége is csökkent: januárban még a közönség 1,2 százaléka kapcsolt a csatornára napi átlagban, áprilisban viszont már csak 0,9 százalék.

A Magyar Nemzet olvasóinak egy része a Napi Gazdaságnál jelenhetett meg, amelyet politikai napilappá alakítottak a korábban Simicskának dolgozó újságírók közreműködésével. A lap árát csaknem felére csökkentették, az eladások pedig duplájára nőttek, igaz, így sem túl jelentősek: korábban nagyjából háromezren vették naponta az újságot. A Hír TV-től elforduló nézők nem jelentek meg máshol: a hírcsatornává alakított M1-re nem kíváncsiak többen, az Echo TV nézettsége pedig továbbra is elenyésző, 0,2 százalék.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Marjai János/24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.