Belföld

Reuters: új szövetségest keres az oligarcha barátját elvesztett Orbán

Molnár Zoltán
Molnár Zoltán

bértollnok. 2015. 05. 13. 13:28

Terjedelmes elemzést közölt a jelenlegi Orbán-Simicska-Habony háromszögről a Reuters, megemlítve a magyar médiapiac újrafelosztását. Szó esik a Fidesz csökkenő népszerűségéről, Simicska és Orbán elhidegüléséről, a rejtélyes szürke eminenciás Habony Árpádról, na meg az ő új médiacégéről, a Modern Media Groupról.

Orbán Viktor miniszterelnökségének elejét nagyban megkönnyítette, hogy egy baráti oligarcha médiabirodalma mindig jó fényben ábrázolta kormányát – kezdi erősen a Reuters az Orbán-Simicska-háború bemutatását. Hozzáteszik, összeveszésükkel Orbán egy közeli bizalmasa, Habony Árpád került a reflektorfénybe, hogy összekovácsoljon egy új médiabirodalmat (Habonyt nem hivatalos spin doctornak nevezik amúgy).

A Modern Media Group (MMG) persze tagadta, hogy a harmadik Orbán-kormány szócsöve lenne, de megemlítik, hogy áprilisban épp Orbán kérte fel híveit, hogy alapítsanak lapokat, hogy a kormány üzenetei átmenjenek. Idézik az Echo TV-nek adott interjúját is, amiben beismerte, hogy konfliktus van a kormány és a domináns jobboldali sajtó között.

A Reuters szerint hiába volt Orbánnak sok gondja Brüsszellel, Washingtonnal és a nemzetközi hitelezőkkel, régi osztálytársa, Simicska segített a médiájával ellensúlyozni ezt. Most azonban a kormány népszerűsége zuhan, részben a Simicska-vita, részben az oroszpártiság, részben a korrupciógyanús kormányközeli figurák miatt.

habony (Array) 

Habony mellett Győri Tibort említik meg, mint az MMG másik tulaját, aki Orbán kabinetjének is tagja volt, valamint fontos pozíciókat töltött be Simicska birodalmában is. A 47 éves Habonyról azt írják, semmilyen hivatalos kormányzati pozíciója sincs, de sűrűn látni a kormányfő közelében választások vagy Fidesz-rendezvények idején. Sok fideszes szerint ő volt a párt választási győzelmeinek elősegítője, illetve a baráti Nézőpont Intézet alapítója. A hírügynökség se Habonyt, se Győrit nem tudta megszólaltatni.

Keresztesi Péter, az MMG ügyvezetője e-mailben annyit közölt, hogy rést láttak a médiapiacon. A tervekről és a pénzügyi forrásaikról nem akart beszélni, csak annyit közölt, hogy egy ingyenes terjesztésű lappal indítanak. Arra a kérdésre, hogy támogatni fogják-e a kormányt, azt válaszolta, hogy azt teszik, ami érdekli a fogyasztókat.

A Reuters megjegyzi, hogy a közmédia nagyrészt a kormányzatnak megfelelő üzeneteket közöl, de a nézettsége nem túl széles körű, ezért van Orbánnak szüksége magáncsatornákra is. Az MMG amúgy nyerhet a létrejött Nemzeti Kommunikációs Irodával is, mivel az Iroda osztja szét az állami hirdetési megrendeléseket, amik évi 25 milliárd forintot tesznek ki. Lázár János, a Miniszterelnökség feje amúgy azt nyilatkozta a Reutersnek, mindegy nekik, hogy ki kapja a hirdetéseiket, a lényeg, hogy az adott médium nézett vagy hallgatott legyen.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.