Belföld
napi-gazdasag(210x140).jpg (napi gazdaság)

Szerződést szeghettek a Simicskától elforduló újságírók

Az új kormánylibling Napi Gazdaság ma impresszum nélkül jelent meg. Azt pletykálják, azért, mert a lap több munkatársának máig élő versenytilalmi szerződése van a Simicska-birodalommal. Ha igen, sok pénzt fizethetnek. Ébredezik a jobboldali médiaháború.

Boldogan lapoztuk fel ma  a kormány új polgári napilapját, a Napi Gazdaságot. Faltuk a híreket. Amikor aztán utolsó oldal aljához értünk, mégis hiányérzetünk támadt. Pont az impresszumot nem találtuk.

Pedig néhány napja jelentették be, hogy mostantól minden más lesz. Vagyis, hogy amit eddig csak piaci pletykából lehetett tudni, az mostantól tény. Liszkay Gábor, a Magyar Nemzet volt főszerkesztője megvásárolta a Századvég Gazdaságkutató Zrt.-től a Napi Gazdaság napilapot kiadó kft. százszázalékos üzletrészét.

Az új főszerkesztő is ismert ember lett. Csermely Pétert, a Magyar Nemzet volt főszerkesztő-helyettesét nevezte ki a kiadó. Ezek után meglepő volt, hogy sehol sincs nyoma a mai lapban az új neveknek.

napi gazdaság (napi gazdaság) Fotók: Berecz Valter

Rossz nyelvek

A médiamunkások pletykái szerint arról lehet szó, hogy több új Napi Gazdaságos kollégának érvényes versenytilalmi szerződése van a Simicska-féle médiabirodalommal. Vagyis, mint általában a médiában, van egy olyan pontja a szerződésüknek, miszerint néhány hónapig nem dolgozhatnak a konkurenciánál.

A megújult Napi Gazdaság legelső száma kedden jelent meg. Ebben már, illetve még – szerepelt az új impresszum.  Sőt, online is elérhető. Két olyan név szerepel benne, akik korábban a Hír-tv-ben szerepeltek: Csermely Péter és Gajdics Ottó. Igaz utóbbi a Lánchíd rádió főszerkesztője is volt. Felvetődött, hogy talán ezért nem szerepeltetik a nevüket a mai lapban a munkatársasak között.

Valami nem stimmel

A magyar Nemzet-Hírtv-Lánchídrádió csoportot is üzemeltető kiadó azt írta nekünk, hogy ők a tegnapi, vagyis az április 21-ei impresszumot böngészték, és arra jutottak, hogy valami nem stimmel vele. Ezt írták: „A Napi Gazdaság című újság 2015. április 21. napon megjelent nyomtatott kiadásának impresszumában szereplők közül 2 személy kapcsán merült fel a társaságunkkal kötött szerződés megszegésének gyanúja. Jelenleg vizsgáljuk az esetleges jogi lépések szükségességét.”

Hogy ki az a két kolléga azt nem tudni. Mint ahogyan azt sem, mekkora büntetést kaphatnak a versenytilalmi szerződés megszegése miatt.

napi gazdaság (napi gazdaság) 

Technikai hiba

Megkerestük a Napi Gazdaságot, mi lehet az oka az egyébként a sajtótörvényt és a szokásokat is meglepően elutasító impresszumhiánynak. Egy szűkszavú válaszban csak annyit közöltek, hogy „Technikai hiba történt. A tegnapi lapban volt impresszum, és természetesen a holnapiban is lesz.” Ez természetesen valamennyire magyarázatot ad arra, az első számból miért nem hiányzott az impresszum. 

Ajánlott videó mutasd mind

Újabb havazás érkezik

Megszűnik a köd és jelentős mennyiségű csapadék érkezik térségünkbe, több helyen eshet hó, havas eső.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.