Belföld

Százmilliókat kapott Simicska a kormánytól

Csepreghy Nándor (államtitkár, miniszterelnökség, )
Csepreghy Nándor (államtitkár, miniszterelnökség, )

Közel egymilliárd forintért reklámozza az uniós beruházásokat a kormány, jól járt vele a Tv2 és a Simicska-birodalom is.

Széchenyi 2020-as plakátokkal van tele az ország, külön honlapja van a projekteknek, egy másik weboldal pedig a közelgő nyílt nap keretében bemutatásra kerülő projekteket mutatja be, de létezik tv- és rádióreklám is, illetve óriásplakátokkal is tele az ország.

Az Átlátszó arra volt kíváncsi, hogy mennyit fordítottak a kampányra, a Miniszterelnökségnél érdeklődtek. Közérdekű adatigénylést nyújtottak be ennek érdekében, amire 15 napos határidő van, de Csepreghy Nándor fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkár már aznap telefonon kereste a lap munkatársát. A kérdés pontosítása után nem sokkal megérkezett a hivatalos válasz is, a teljes kampány 889.674.691 forintba kerül.

Tv-reklámokra 292 millió forint megy el, a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetésekre 202 milliót költöttek, a rádiós reklámokra 116 milliót, a különféle online reklámokra pedig 124 milliót. Közterületi hirdetésre viszont 152 millió forint ment el.

Érdekesség, hogy a Tv2-nél 90 millióért hirdet a kormány, az RTL Klubon azonban nem fut ilyen reklám. A Simicska médiabirodalomhoz is jut ilyen jellegű hirdetés, a HírTV-nél, a Magyar Nemzetnél és a Class FM-nél 170 millióért hirdet az állam, de ehhez az összeghez hozzátartoznak a Simicskához tartozó közterületi plakátok is.

A baloldali beállítottságú médiumoknál (pl.: Népszabadság, Népszava, ATV) nem hirdetnek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik