Belföld

Nagyon lerobbant a Lánchíd

A legrégebbi budapesti hidunk ugyan egyelőre biztonságos, de a műszaki állapota kritikus, így nem lehet halogatni a felújítását – írja a Népszabadság.

A hidat legutóbb 1986 és1988 között újították fel, amikor azzal számolták, hogy 5-6 évvel később elkerülhetetlen lesz a nagy rekonstrukció. Azóta 2011-re elkészült a híd műszaki felülvizsgálata. A zárójelentésből kiderült, hogy a huszonnégy évvel ezelőtti felújításkor használt anyagok – festék, szigetelés, burkolatok… – ma már nem garantálják a teherhordó szerkezetek elvárható mértékű védelmét – derül ki a Népszabadság cikkéből.

A BKK nyílt tervező közbeszerzési eljárást hirdetett a Lánchíd és a Váralagút – és ehhez kapcsolódóan a Clark Ádám tér – teljes felújítására. A tendert a Főmterv-MSc-CÉH konzorcium nyerte meg, amellyel 2013 decemberében írt alá tervezési szerződést a BKK. A felújítási tanulmányterv idén áprilisban készült el, amelyben a járdák kiszélesítésének ötlete is szerepelt. Ezt a BKK nem támogatja, a városvezetés pedig további vizsgálatokat kért.

Az mindenesetre már látható, hogy a Lánchíd túl keskeny ahhoz, hogy a járművek és a munkagépek együtt elférjenek rajta, így a hidat a munkák idejére teljesen le kell zárni. Erről azonban egyelőre nincs szó, hiszen még nem látható a kivitelezői tender kiírásának időpontja. A BKK két évvel ezelőtt még úgy számolt, hogy ezt 2014 elején meghirdethetik, így a felújítás 2015 elején megkezdődhet. A rekonstrukció pedig 1-1,5 évet vesz igénybe. Jelen helyzetben azonban a BKK szerint a teljes engedélyezés 2016 márciusára fejeződhet be, a kivitelezés 2016 őszén kezdődhet meg és 2019-re adhatják át a felújított hidat.

A beruházás összköltségét két éve még tízmilliárdra taksálták, most a becsült mérnökár – megvalósuló változattól függően –12-16 milliárd forint.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik