Belföld

Világhírű magyar vállalatok az internetadó ellen

A Prezi, az NNG és a Ustream alapítói is elmondták érveiket a netadó tervének eltörlésére.

A Bridge Budapest – egy sikeres magyar startupokat tömörítő, a magukhoz hasonló új vállalkozásokat felkaroló és segítő szövetség – közleményt adott ki. Az NNG, a Prezi és a Ustream sikere is az internet globális elterjedésének eredménye, enélkül ezeknek a magyar vállalkozásoknak nem lehetne több százmillió felhasználójuk világszerte – írják. A szélessávú internetnek köszönhető, hogy akár Budapestről, sőt Szegedről is lehet világcégeket működtetni, amelyek másfél ezer embernek adnak munkát és az ország jó hírét viszik a világban.

A Bridge Budapest alapítóinak legfontosabb célkitűzése, hogy még több ilyen cég alakuljon és váljon sikeressé nemzetközileg, ehhez pedig a most elinduló tehetséges embereknek arra van szükségük, hogy korlátoktól mentesen, további terhek nélkül férjenek hozzá a szélessávú internethez.

„Fontos, hogy bárki ebben az országban ugyanakkora eséllyel tudja megvalósítani az álmait, mint például egy német, egy angol vagy éppen egy észt fiatal a saját országában. Ezért szeretnénk, hogy minél olcsóbban, mindenhol elérhető legyen a szélessávú internet Magyarországon, és a tervezett távközlési adó jelentette esetleges pluszterhek ne akadályozzák a hozzáférést” – közölte Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője.

A Ustream társalapítója, Fehér Gyula szerint „a hazai internethasználat terjedése az ország fejlődése és versenyképessége szempontjából kritikus fontosságú, és itt most nemcsak azokra utalok, akik már rendelkeznek interneteléréssel, hanem azokra is, akik még nem, pedig nagyon sokat javíthatna a felzárkózási esélyeiken”.

„Ahhoz, hogy a mi példánkhoz hasonló hazai sikerek nőhessenek ki, fel kell ismernünk, hogy a fiatal, feltörekvő generáció számára az internetelérést minden eszközzel inkább támogatni kell, kiugrási lehetőséget látva benne” – nyilatkozta Balogh Péter, az NNG társalapítója és vezérigazgatója.

“Szerencsénk volt, hogy amikor elkezdtünk dolgozni a Prezin, már elég sok helyen volt gyors internet ahhoz, hogy elterjedjen. Azaz az internet kellett a mi sikerünkhöz. Ahogy kell annak a rengeteg embernek a sikeréhez is, akik most dolgoznak a saját startupjaik elindításán” – mondta el Árvai Péter, a Prezi társalapítója és vezérigazgatója.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik