Belföld

Az uniós pénzek egyik nagy kedvezményezettje az élelmiszeripar lehet[x]

A kormány tervei szerint a most következő uniós költségvetési ciklusban az élelmiszeripar fejlesztése kiemelt szerepet tölt majd be, és a Brüsszelből érkező pénzek egyik legnagyobb kedvezményezettje lehet - mondta el Bognár Lajos, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára a IX. Coop Rally-n, a Coop üzletlánc tradicionális szakmai programján.

A Földművelésügyi Minisztérium fővédnökségét élvező kétnapos eseményen a COOP üzletlánc beszállító és feldolgozó partnerei ismét volán mögé ültek, hogy idén Nyugat-Magyarország legjelentősebb gyártó, illetve logisztikai központjait látogassák meg, és üzemlátogatások, termékbemutatók keretében felhívják a figyelmet a minőségi magyar termelés fontosságára. Az évről évre nagy népszerűségnek örvendő program Bognár szerint azért is fontos, mert az export ösztönzése mellett a gazdaság stabilitását az erősödő belső fogyasztás alapozza meg. Az ágazat fejlesztése egy versenyképesebb élelmiszeripart eredményezhet már középtávon, és ezzel hazai fogyasztókat nyerhet meg, amely végül az egész gazdaságon éreztetheti a hatását.

Az esemény keretében a CO-OP Hungary Zrt. együttműködési megállapodást kötött a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal. Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója szerint a változó piaci körülmények között a stabil, hosszútávra szóló megállapodások nem csupán kiszámíthatóságot jelentenek, hanem a partnerek versenyképességét is növelik. Mélykuti Tibor, a Terméktanács elnöke hangsúlyozta, hogy a piaci szervezettség jelentős javulásával, a konzultációs és együttműködési lehetőségek kiszélesítésével jelentősen javulhat a tejágazatban dolgozó valamennyi vállalkozás helyzete. Hozzátette, ezzel a lépéssel rövidül a tej kereskedelmi ellátási lánca és mérséklődhet az importból származó tejtermékek aránya a belföldi piacon.

<
A hazai termékek népszerűsítése mellett a rendezvény rávilágít arra is, hogy hihetetlen szervezést, komoly együttműködést, a gazdasági, kereskedelmi, élelmiszerbiztonsági és logisztikai szempontok együttes figyelembevételét kívánja meg a legalapvetőbb napi cikkek eljuttatása időben, jó minőségben, kellő mennyiségben és megfelelő választékban a vásárlókhoz. A Magyarországon megtermett paradicsom logisztikai útja, tehát szállítása a termőföldről a boltig a Coopnál kb. 24 órát vesz igénybe, míg a külföldről hazánkba érkező termék kb. 5-6 nap múlva kerül csak a polcokra. Rendkívüli adat az is, hogy a mintegy 3000 üzlettel rendelkező COOP lánc üzleteiben annyi kenyeret adnak el egy év alatt, hogy a vekniket egymás után illesztve azok elérnének Budapestől Buenos Airesig és vissza –hangzott el a most befejeződött Coop Rally-n.  Ez az út egy modern utasszállító repülőnek is mintegy fél napjába telne csak egy irányban számolva.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik