Belföld

Megállóban hagyja a Volán az utasokat

Egyes buszjáratokon nem szállítanak álló embereket, így megesik, hogy bár valakinek van jegye, időben kiér, mégis várnia kell, akár másfél-két órát. A Volán semmi biztatót nem ígér.

Olvasónk panaszolta el, hogy a Miskolc–Eger vonalon pár napja nem szállhat fel a buszra, akinek nem jut ülőhely. Azt írta: arrafelé kevés járat van, így szinte mindig maradnak le utasok, akik kénytelenek várni a sokszor csak 1,5-2,5 óra múlva érkező következő járatra.

József levele szerint a nagyvárosok körzetében lévő falvakba már mindig megtelt buszok érkeznek, így a kistelepüléseken már esélyük sincs felszállni az utasoknak.

 „Ne felejtsük el, hogy ezek az emberek bérletet is váltanak a szolgáltatásért – melyet nem kapnak meg. A sofőröket pénzbírsággal fenyegetik amennyiben a megadottnál több utast engednek fel, az emberek háborognak, panaszt tesznek a Volánnak – hiába. A Volán nem tesz semmit, nem indít több buszt, az utasokat a megállókban hagyja, és nem tájékoztatja megfelelően őket a helyzetről” – írja olvasónk.

József szerint szeptemberben durvulhat el igazán a helyzet, amikor legalább másfélszer ennyien akarnak majd utazni:

„Ott lesz aztán lökdösődés a megállóban, hogy ki szálljon fel, ha a helyzet nem változik.”

A kényelmesebb buszok okoznak kényelmetlenséget

A BorsodVolán szerint csak  a több megyét érintő, magasabb komfortfokozatú járműveken van ilyen korlátozás:

 „2013-ban 10 darab SCANIA Touring HD típusú autóbuszt szereztünk be, melyek belső kialakítása miatt a forgalmi engedélyükben meghatározott szállítható utasszámot az ülőhelyek számában maximalizálták, ennek megfelelően álló utasok az ilyen járműveken nem szállíthatók. Lehetnek olyan időszakok, amikor az utasforgalmat a rendelkezésre álló kapacitásaink csak nehezen tudják kielégíteni” – írta szerkesztőségünknek a közlekedési társaság.

Mit tehet a hoppon maradt utas? Panaszt tehet. A Volán azt ígéri, mindenki kap választ és ha azt az utas nem tartja kielégítőnek, fordulhat a felügyeleti szervhez, a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz.

Nem lesz jó, csak jobb

A társaság óvatosan fogalmaz a probléma megoldásáról:

Járataink utasforgalmának alakulását folyamatosan figyelemmel kísérjük, és ahol szükség van rá, ott – lehetőségeinkhez mérten – nagyobb busszal, rásegítő járattal, menetrend-módosítással javítjuk az utazás színvonalát.

Készülnek a szeptemberi iskolakezdésre is, de azt nem ígérik, hogy a probléma teljesen meg fog szűnni.  

 „Azt nem tudjuk vállalni továbbra sem, hogy valamennyi utazni szándékozó ülőhelye biztosított lesz, de szeretnénk a kulturált eljutás lehetőségét biztosítani és utasaink megelégedettségét visszaszerezni” – zárul a BorsodVolán levele.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik