Belföld

Lejtőn az RTL és a TV2, átpártoltak a közmédiához

Jelentősen csökkent a kereskedelmi tévék nézettsége, miközben a közmédiáé nőtt - írja a Figyelő.

A hetilap szerint a digitális átállás miatt eshetett négy százalékponttal 2014 első hat hónapjában az RTL Klub és a TV2 közönségaránya. Műsoraikat átlagosan a tévézők 27 százaléka nézte. Ez jól jött a közmédiának, amely 16,7 százalékkal növelte részesedését.

A Figyelő jellemzőnek nevezi, hogy az évek óta legnézettebb Barátok közt az elmúlt évben több százezer nézőt veszített. A toplistákon viszont jön fel az M1, amely már olyan hetet is produkált, amikor a 18-59-es korosztályban a két legnézettebb műsort sugározta. Ehhez persze hozzájárult a labdarúgó-világbajnokság is.

A kereskedelmi csatornákon a hirdetéseket is kevesebben nézték, mint tavaly. A Nielsen Közönségmérés Kft. a Figyelőt arról tájékoztatta, hogy az első fél évben az összes eladott reklámból az RTL Klub és a TV2 részesedése az elért nézők száma alapján a tavalyi 51-ről 43 százalékra csökkent. A közmédia 4-ről 6 százalékra javította egy évvel korábbi eredményét. Arról eltér a szakértők véleménye, hogy ez a visszaesés a hirdetési bevételekben miként csapódott le.

Részletek a legfrissebb Figyelőben.

Azért a köztévé sem fenékig tejfel

A foci-VB után a köztévé nézettsége jelentősen visszaesett, továbbra is a Forma-1 az igazán népszerű programja. Az RTL Klub politizáló Híradója viszont rendre alulmarad a Tényekkel szemben. Amiben még erősödött a TV2, az az Édes élet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik