Belföld

Ezért késnek a balatoni vonatok

A nyárra bevetett Desiro-t nem szereti az új biztosítóberendezés, át is irányították más vonalra.

Szombaton komoly káosz volt a balatoni vonatokon.  Volt olyan járat, amely 3 óra helyett 5 óra alatt ért le Fonyódra. A várakozásnál csak a bizonytalanság volt idegtépőbb. Ahogy cammogott a vonat egyik állomásról a másikra, mindig valami mást mondtak. Egyszer arról tájékoztattak hangosbemondón, hogy csak fél óra múlva indulhatunk, de 10 percen belül meglódult a vonat. Aztán azt is mondták, bizonytalan a közlekedés a nap végéig, majd a következő állomáson azt mondták be, hogy fél órát várunk. Ekkor már a nagy melegben egyre többen igényeltek volna vízutánpótlást és el is indultak büfét keresni. Azt sem találtak, de még a vonatukat sem, mert az 5 perc múlva elindult. A következő állomáson meg kellett várni a lemaradt utasokat.

Akkor csak annyit lehetett tudni, hogy ezen a vonalon egyre több vonat torlódik fel és araszol.

Mostanra kiderült, hogy a Siemens, illetve annak biztosítóberendezése a felelős.

Ezt írta a MÁV:

„a nyári, balatoni utasforgalmat kiszolgáló Desiro-motorvonat a Budapest-Balatonfüred útvonalon – az alacsonyabban elhelyezkedő sínfékek miatt –  zavart okoz a Budapest-Székesfehérvár vonalon üzembe helyezett új biztosítóberendezés működésében. Ezért további intézkedésig ezek a motorvonatok csak Székesfehérvár és Balatonfüred között közlekednek. Akik a fővárosba vagy a fővárosból utaznának, azoknak át kell szállniuk egy másik típusú motorvonatra Székesfehérváron.”

Utalnak arra, hogy jobb későn érkezni, mint soha:  

“A vasúttársaság számára minden menetrendszerűségi szempont felett áll az utasok, a munkatársak, a közúton közlekedők védelme, így minden sorompó-meghibásodást észlelve a vonatok 15 km/h-sebességre lassítanak vagy megállnak. Ez vonatkéséseket, torlódásokat, hosszabb menetidőt, és kényelmetlenséget okozhat akár a teljes dunántúli vasútvonalon.”

A Siemens kedden közölte, hogy nemzetközi szakemberek segítségével keresik a megoldást.

 

Ön találkozott már pontos vonattal? 

A vonatkésések problémája nemcsak a balatoni vonalra jellemző, minden napra jutnak műszaki problémák. Utánajárunk, van-e vonat, ami tartja a mentrendet Magyarországon, illetve annak is, mennyi pénzt kérhetünk vissza a késések miatt.

Ha Önnek is van vérlázító története hosszúra nyúlt vonatozásról, elmaradt kártérítésről, írja meg nekünk kommentben!

 

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik