Belföld

Az RTL harcolni fog és óva inti a befektetőket

Az RTL Group előzetes számításai szerint a reklámadó 4,65 milliárd forintnyi terhet jelent idén a magyar csatornának – írja Portfolio.hu.

A gazdasági portál idézi a luxemburgi anyacég közleményét, amely szerint az új adó miatt éppen annyival, 15 millió euróval (4,65 milliárd forint) nő éves szinten a magyar csatorna adóterhelése, amennyi tavaly – 100 millió eurós árbevétel mellett – az adózás előtti nyeresége volt. Az RTL Group hétfő reggeli tájékoztatása szerint az új különadó progresszív, 20 milliárd forintot meghaladó árbevételnél az adókulcs 40%. Ebbe a sávba csak a magyar RTL esik, ezért a luxemburgi cég vélhetően él az úgynevezett goodwill-leírás lehetőségével a magyar leánynál. A leírás konkrét összegét még vizsgálják.

Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch vezérigazgatók szerint “az RTL Group továbbra is erős évet zár idén”, de az első vizsgálatok szerint az új reklámadó miatt a magyar társaság veszteséges lesz, csökkenteni fogja a csoportszintű nettó profitot. Az RTL 1997 óta komoly befektetéseket hajtott végre Magyarországon, 350 embert alkalmaz, jelentős adókat fizet. A csoport minden lehetőséget kihasznál vagyona megvédéséért az elkobzó típusú adó ellen. “Mostani bejelentésünk minden, Magyarországon befektető külföldi vállalkozás számára figyelmeztető jelzés” – hívták fel a figyelmet.

Az RTL Klub vezetője közben megismételte, hogy a különadóval akarják a társaságot az ország elhagyására kényszeríteni. A Klubrádió lapszemléje szerint a csatorna kész a háborúra, erős haditervet dolgozott ki és foggal-körömmel küzdeni fog az intézkedés ellen, mivel a hatalom annak révén igyekszik megszabadulni az egyik utolsó olyan sajtóorgánumtól, amely még fel tudja mutatni a véleménynyilvánítás szabadságát. Az RTL várhatóan nemzetközi bírósághoz fordul, a per időbe telhet, de a televíziónak van ideje.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik