Belföld

Mesterházy külön médiabirodalmat akar

Mesterházy Attila szerint a választás legfőbb tapasztalata az, hogy ilyen eredményt senki nem várt. Se az MSZP jelöltjei, se az aktivistái nem láttak olyan jeleket, amelyek alapján erre számítottak volna. Azért nem hittek a közvélemény-kutatóknak, mert „a kitelepüléseken érzékelhető hangulat nem is volt a 2010-eshez hasonlítható. A Jobbik erősödése sem látszott a napi munkában”. A pártelnök a hetilap legfrissebb számának azt mondta, hogy a politikában fontos az elemzés, „de nem lehet hosszan folytatni az önmarcangolást, mert amikor befelé fordulunk, utat is vesztünk”. Az önkritika helyett vélhetően ezért sorolja kezdetben hosszan, mi mindent tett ő maga, a pártja, a szövetsége a győzelemért. Immár sokadszor érvel azzal, hogy nem egyenlő feltételek között folyt a verseny.„Átírtak mindent, úgy alakították át a választási rendszert, szabályozták a médiát, hoztak létre álcivil szervezeteket, ahogy nekik jó volt. Ezért nem lehetett Orbánnak gratulálni a győzelemhez.”

Ha már hiba…

Mesterházy Attila szerint az eredményt ugyan mindenki csalódásként élte meg, de „stratégiai tévedés, történelmi hiba azt hinni, hogy ilyen választójogi rendszer mellett” nincsenek együttműködésre kárhoztatva. Ő hitt és hisz az együttműködésben, nem fogja utólag megtagadni és nem fog senkire ujjal mutogatni, mert ez nem segítené az ellenzék Orbánnal szembeni küzdelmét. A pártelnök ugyanakkor elismeri, hogy alulértékelték az elektronikus média, a negatív kampány hatását, a szervezetépítésből kihagyták a kisebb településeket, és a mozgósításban is jobban nyithattak volna a civilek felé. A hibák közé sorolta azt is, hogy kampányeszközeikkel nem tudták elérni a bizonytalanokat, illetve azt, hogy nem jól kezelték a Jobbikot.

“Saját médiafelületeket kell teremteni”

Az MSZP elnöke szerint hiába voltak jó jelöltjeik, jó programajánlatuk, az „orkánerejű fideszes ellenszél elsöpörte a pozitív tartalmat”. Alig kaptak lehetőséget üzeneteik elmondására, számos csatornán agyonhallgatták őket, „ami a Fidesz tudatos hideg és negatív kampányának következménye”. Mivel ez így is marad, „saját médiafelületeket kell teremteni”.

„El kell gondolkodnia a baloldali vállalkozóknak, ha még léteznek az országban, hogy mit tehetnének az egyenlőtlenségek csökkentéséért. Mert mit látunk? A baloldali orgánumok finanszírozása nem teszi lehetővé, hogy olyan hatékonysággal tudják ellátni a feladatukat, mint azt a jobboldali, militáns rendezettségű média teszi a Fidesz mellett. (…) A baloldali médiumoknak nincsenek olyan lehetőségeik, mint a Hír TV-nek, az MTV-nek. Őket felveti a pénz. Ha nincs olyan médiaerő, amely napi szinten, tudatosan épít egy sztorit, akkor nagyon nehéz felvenni a versenyt. Az elmúlt négy évben minden ellenzéki médium a túlélésért küzdött, ráadásul a mi alapítványi forrásaink kimerültek, nincs több szalmaszál, amibe kapaszkodni lehetne.” További részletek a legfrissebb 168 Órában.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik