Belföld

Az M1 adott a legtöbb teret a pártok programjainak

Az elemzés a választási kampány öt hetének (február 17. és március 23. közötti időszak) hírműsorait vizsgálta. Ebben az időszakban összesen 4588 tudósítás hangzott el a TV2, az RTL Klub, az M1, a Duna, a HírTV és az ATV esti híradóiban. A vizsgált médiumok közül a legmagasabb politikai aktivitás az M1 híradójában alakult ki. Ez a csatorna közvetítette arányaiban (72 százalék) és számszerűen (601 darab) is a legtöbb politikai hírt esti hírműsoraiban – olvasható az elemzésben.

A közmédiával szemben a naponta átlagosan csupán 5-6 politikai hírt közvetítő kereskedelmi csatornák csak a legfontosabb politikai eseményeket emelik napirendjükre, és a hivatalos kampány kezdetével sem növekedett a politikai híraktivitás. A TV2 esetében 16 százalék, az RTL Klub esetében 23 százalék volt a politikai hírek aránya, és ez az országgyűlési választások közeledtével némileg még csökkent is.

Vezető téma volt az ukrán krízis (149 megjelenés), Simon Gábor eltitkolt osztrák bankszámlája (121 megjelenés) és a pártok jelöltállítása (98 megjelenés), az őszödi beszéd (76 megjelenés) és a paksi bővítés (66 megjelenés). Paritásos vizsgálat alapján (kormány, kormánypártok és ellenzéki pártok egymáshoz viszonyított arányai) minden csatornán az ellenzéki szereplők álláspontja jelent meg legnagyobb arányban, e mutató a HírTV esetében 55 százalék, az ATV esetében pedig 56 százalék volt – tették hozzá.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik